Kasācijas instance nepieņem izskatīšanai «Krasnij Oktjabrj» sūdzību par preču zīmes «Lācītis Ķepainītis» aizsardzību (1)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lita Krone / LETA

Kasācijas instance nolēmusi nepieņemt izskatīšanai Krievijas «Moskovskaja konditerskaja fabrika «Krasnij Oktjabrj«» («Krasnij Oktjabrj») sūdzību par spriedumu prasībā par zīmola «Laima» preču zīmes «Lācītis Ķepainītis» aizsardzību, «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» pārstāvji.

Kasācijas instances lēmums nozīmē, ka otrās tiesu instances spriedums prasībā pret uzņēmumu «Krasnij Oktjabrj» par preču zīmes «Miška Kosolapij» nelikumīgas izmantošanas aizliegumu, jo tā ir sajaucami līdzīga ar zīmola «Laima» preču zīmi «Lācītis Ķepainītis», paliek spēkā un nav pārsūdzams.

«Orkla Confectionery & Snacks Latvija» pārstāve Lineta Mikša arī pastāstīja, ka iepriekš otrās tiesu instances lēmums bija analogs pirmās instances spriedumam, proti, apmierināt «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» prasību pret «Krasnij Oktjabrj», SIA «Krievijas saldumi», SIA «Russian Sweet» par preču zīmes reģistrācijas atzīšanu par spēkā neesošu, preču zīmes nelikumīgas izmantošanas aizliegumu un preču ar nelikumīgu marķējumu iznīcināšanu.

Savukārt vairākas «Krasnij Oktjabrj» pretprasības par preču zīmes «Lācītis Ķepainītis» reģistrācijas atzīšanu par spēkā neesošu un negodīgas konkurences aizlieguma pārkāpumu tika noraidītas.

«Krasnij Oktjabrj» preču zīme «Miška Kosolapij» Latvijā nav spēkā, līdz ar to Krievijā ražotos «lācīšus» Latvijā pārdot nedrīkst, uzsvēra Mikša.

Jau vēstīts, ka 2013.gadā «Laima» ar tiesas lēmumu panāca, ka preču zīmes «Miška Kosolapij, Konfeti» («Lācītis Ķepainītis konfektes») teritoriālais attiecinājums uz Latviju tiek atcelts un konkrētais Krievijas uzņēmums to vairs nevar izmantot Latvijas teritorijā, taču minētās tiesvedības laikā uzņēmums «Krasnij Oktjabrj» bija pieteicis reģistrācijai jaunu preču zīmi «Miška Kosolapij», par ko atkārtoti norisinājās tiesvedības process, kurā «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» ar zīmolu «Laima» uzvarēja, tiesai atzīstot preču zīmi «Miška Kosolapij» par spēkā neesošu.

Patlaban «Laima» produktu portfelī ir teju 200 dažādu produkti, kas pieejami Latvijā un ārvalstīs. «Laima» produkcija tiek eksportēta uz 27 pasaules valstīm - ASV, Kanādu, Ķīnu, Izraēlu, Apvienoto Karalisti, Īriju, Krieviju, Baltkrieviju, Azerbaidžānu, Kazahstānu, Turkmenistānu un citām.

«Orkla Confectionery & Snacks Latvija» ir viens no vadošajiem šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražošanas uzņēmumiem Baltijas valstīs. «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» pārstāv šādus produktu zīmolus: «Laima», «Selga», «Staburadze», «Ādažu Čipsi», «The Original Taffel Snacks» un «Pedro».

«Orkla» ir Oslo Fondu biržā («Oslo Stock Exchange») kotēts uzņēmums, kurš bāzēts Oslo, Norvēģijā. «Orkla» apgrozījums 2016.gadā bija 4,2 miljardi eiro (37,8 miljardi Norvēģijas kronu).

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu