«Latvijas balzams» sācis ražot jaunu «Rīgas Melnā Balzama» ķiršu sēriju

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Papildinot «Rīgas Melnā Balzama» dzērienu līniju, AS «Latvijas balzams» sācis ražot jaunu balzama ķiršu sēriju, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāvji.

«Latvijas balzams» ar jauno produkciju plāno kāpināt dzēriena pārdošanas apjomus gan pašmāju, gan arī eksporta tirgos, tostarp ASV un Lielbritānijā.

Vaicājot par jaunās dzērienu līnijas izveidē investētajiem līdzekļiem, uzņēmuma pārstāvji aģentūrai LETA norādīja, ka «Latvijas balzams» precīzas investīcijas nevēlas atklāt.

Jaunā «Rīgas Melnā Balzama Ķiršu» sērija šogad laista klajā par godu zīmola receptūras radīšanas 265.gadskārtai.

«Rīgas Melnā Balzama» zīmola vadītājs Latvijā Ģirts Liniņš norāda, ka jaunā ķiršu garša izvēlēta, ņemot vērā Upeņu balzama veiksmes stāstu un arī balstoties uz jaunākajām patēriņa tendencēm pasaulē - patērētāji dod priekšroku saldākām dzērienu garšām un mazākam alkohola daudzumam.

Pēc Liniņa teiktā, ķiršu balzama, kura alkohola saturs ir 30%, receptūra tapusi aptuveni gada laikā, izmēģinot daudzas garšas variācijas. «Uzdevums nebija vienkāršs – īsto garšu balansu starp balzama sastāvdaļām un ķiršiem ieguvām tikai ar 111.mēģinājumu, un kopumā intensīvs darbs pie Ķiršu balzama tapšanas aizņēma gandrīz gadu,» norāda «Rīgas Melnā Balzama» zīmola vadītājs.

Vienlaikus viņš uzsver, ka jaunajā receptē «Rīgas Melnajam Balzamam» ir pievienota dabīga ķiršu sula, saglabājot dzērienam raksturīgo balzama zālīšu garšu un raksturu.

Uzņēmumā atklāj, ka izvēli par labu tieši ķiršu garšas variācijai ietekmējuši arī eksporta plāni.

Neskatoties uz augošo konkurenci stipro alkoholisko dzērienu tirgū, «Rīgas Melnais Balzams» ir pirktākais stiprā alkohola zīmols Latvijā – tā pārdošanas rādītāji šī gada pirmajā pusgadā auguši par 13% pret attiecīgo periodu pērn, informē uzņēmumā.

«Rīgas Melnā Balzama» zīmola globālais vadītājs Māris Kalniņš norāda, ka aizvadītajā gadā «Rīgas Melnā Balzama» pārdošanas apjomi ārpus Baltijas auga par 20% un uzņēmuma mērķis ir piecu gadu laikā dubultot produkta tirgus daļu pasaulē. «Viena no lielākajām ambīcijām ir ieiet Amerikas tirgū un tuvāko gadu laikā kāpināt noietu arī Lielbritānijā,» skaidro Kalniņš.

Viņš uzsver, ka, izvēloties jaunās dzērienu līnijas garšu, uzņēmums vadījās arī pēc starptautiskā patērētāja izvēles. «Atšķirībā no upenes, kas ir zināma Eiropā, ķirsis ir pazīstams globāli – tā garšu sapratīs gan šeit Latvijā, gan aiz okeāna,» skaidro «Rīgas Melnā Balzama» zīmola globālais vadītājs.

Pēc Kalniņa teiktā, balzams patlaban ir pieejams jau 35 pasaules tirgos.

«Rīgas Melnais Balzams Ķiršu» jau ir nopērkams «Latvijas balzams veikali» specializētajā tīklā un augusta laikā nonāks tirdzniecībā citos lielveikalu tīklos Latvijā. Dzēriens vietējā tirgū būs pieejams 0,2 litru, 0,7 litru un 1 litra tilpumā. «Rīgas Melnā Balzama Ķiršu» cena būs vienlīdzīga ar jau pārdošanā pieejamajiem Balzama līnijas dzērieniem.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka «Latvijas Balzama» apgrozījums pagājušajā gadā bija 75,72 miljoni eiro, kas ir par 2,6% vairāk nekā 2015.gadā.

«Latvijas Balzams» kopš 2014.gada oktobra iekļauts holdinga kompānijā «Amber Beverage Group», kas tika izveidota, starptautiskajai alkoholisko dzērienu kompānijai «SPI Group» apvienojot Baltijas uzņēmumus - «Latvijas Balzamu», dzērienu izplatītājus «SPI Distribution Latvia», «SPI Distribution Estonia» un «Bennet Distributors» Lietuvā, specializēto dzērienu veikalu ķēdi «Latvijas Balzams veikali» Latvijā un «Darija» Lietuvā. «Amber Beverage Group» dibinātāja un 100% daļu īpašniece ir Nīderlandē reģistrētā kompānija «S.P.I. Regional Business Unit B.V.». «Latvijas Balzama» akcijas kotē biržas «Nasdaq Riga» otrajā sarakstā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu