Alus ražotāji Līgo svētku un Jāņu gaidās novērojuši pieprasījuma pieaugumu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Latvijas alus ražotāji saistībā ar Līgo svētkiem un Jāņiem ir novērojuši pieprasījumu pieaugumu, pastāstīja aptaujātie ražotāji.

Dzērienu ražotāja SIA «Cido grupa» pārstāve Inese Lielpinka sacīja, ka līdz ar siltā laika iestāšanos, kompānija ir novērojusi pieprasījuma pieaugumu pēc alus. «Jāņi katru gadu ir karstākais alus noieta laiks un šis gads nebūs izņēmums. Šogad izjūtam lielu interesi par mūsu jauno zīmolu, alu «Staburags», kuru uzsākām ražot martā,» sacīja Lielpinka.

Viņa prognozēja, ka lielākie alus pirkumi sagaidāmi šodien un rīt, Līgo dienā, kad līgotāji dodas uz savām svinību vietām un iepērkas svētkiem.

Alus un kvasa ražotāja AS «Bauskas alus» valdes loceklis Vladimirs Barskovs aģentūrai LETA teica, ka pirms Līgo svētkiem un Jāņiem ir pieaudzis pieprasījums pēc «Bauskas alus» ražotā alus. «Šogad pieprasījums ir pieaudzis, neraugoties uz to, ka laiks nav sevišķi labvēlīgs, it īpaši maijā. Pirms Līgo svētkiem mēs jūtam pieprasījuma pieaugumu. Šobrīd strādājam ar pilnu jaudu,» teica Barskovs, prognozējot, ka kompānijas apgrozījums šogad jūnijā salīdzinājumā ar pagājušo gadu būs pieaudzis par 10-15%.

Viņš piebilda, ka pircēji vairāk pērk gaišo alu, kas joprojām ir populārākais alus, jo 75% no kopējā realizētā «Bauskas alus» alus apmēra ir gaišais alus, savukārt 25% tumšais alus. Viņš arī pastāstīja, ka kompānija sākusi pircējiem piedāvāt vairākas jaunas alus šķirnes un alus kokteili «Festiņš». Tāpat šogad kompānija sākusi ražot jaunu alus šķirni «Svējais» ar jaunu etiķetes dizainu, kā arī vairākus jaunumus bezalkoholisko dzērienu segmentā.

Alus darītavas «Aldaris» pārstāve Inese Vētra aģentūrai LETA pastāstīja, ka saskaņā ar kompānijas «Aldaris» prognozēm, jūnijā siltā laika un Līgo svētku ietekmē, kompānijas apgrozījums salīdzinājumā ar maiju ievērojami palielināsies. Lai arī kompānijai vēl nav pieejami dati par jūnija mēnesi, jo tie būs tikai jūlijā, šogad maijā ir pieaudzis «premium» un «super premium» tirgus segments - gan alus tirgū kopumā, gan «Aldara» apgrozījumā.

Vētra teica, ka tirgum attīstoties, patērētāji arvien vairāk novērtē dažādās garšas nianses, kas ļauj attīstīties un eksperimentēt arī «Aldarim», izstrādājot jaunus produktus un brūvējot alu «Aldara» vēsturiskajā alus darītavā. «Patērētāji kļūst gudrāki un prasīgāki, un mēs ar savu produktu portfeli ejam šim pieprasījumam līdz. 2017.gada pirmajos sešos mēnešos esam mūsu produktu portfeli papildinājuši ar 23 jaunumiem,» viņa sacīja.

Viņa arī atzina, ka šogad ilgā un aukstā pavasara dēļ, alus sezona sākās tikai jūnijā. Šogad maijā salīdzinājumā ar aizvadītā gada attiecīgo periodu kopējais alus tirgus sarucis par 3,3%, jo bija vēsāki laika apstākļi, kas negatīvi ietekmēja pieprasījumu. Šī iemesla dēļ par 0,5% sarucis arī «Aldara» apgrozījums.

Jāņus svin vasaras saulgriežos 21.-23 jūnijā. Ar šiem svētkiem saistās daudzas tradīcijas - vainagu pīšana, dziedāšana, ugunskura kuršana, kā arī arī speciālu ēdienu un alus baudīšana.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu