Līce: lidosta «Rīga» šobrīd fokusējas uz tālsatiksmes lidojumu attīstību

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Starptautiskās lidostas «Rīga» pašreizējais fokuss ir tālsatiksmes lidojumu attīstība, aģentūrai LETA pastāstīja lidostas valdes priekšsēdētāja Ilona Līce.

Viņa norādīja, ka pašlaik lidosta «Rīga» nodrošina aviosatiksmi uz 89 galamērķiem. Aviokompāniju nepārtrauktā attīstība veicina lidojumu maršrutu piedāvājuma paplašināšanos, tādēļ nepārtraukti lidostā tiek iepazīstināti jauni galamērķi, tostarp tiek tiek apsvērta iespēja no lidostas nodrošināt aviosatiksmi uz Kanādu, sacīja Līce.

Tāpat viņa pastāstīja, ka lidosta «Rīga» tiek apsvērta kā iespējams savienojums arī starp Eiropas un Āzijas valstīm. Pēdējo divu gadu laikā, īpaši pagājušajā gadā, kad Rīgā notika Centrāleiropas un Austrumeiropas valstu un Ķīnas sadarbības formāta «16+1» samits, lidosta sadarbojās ar Latvijas dzelzceļa un ostu pakalpojumu nodrošinātājiem, lai panāktu transporta plūsmas izveidi starp Latviju un Ķīnu. «Mēs ceram panākt rezultātu. Vai tie būs čarterlidojumi, kas būs pirmie, vai tās būs kravas, vai tie būs pasažieri, bet mēs gaidām rezultātu,» sacīja lidostas «Rīga» vadītāja.

Pēc Līces teiktā, šovasar lidostā divas reizes nedēļā tiks organizēti lidojumi uz jaunu galamērķi - Ņujorku, kuru nodrošinās Uzbekistānas aviokompānija «Uzbekistan Airways». Tomēr viņa piebilda, ka, iespējams, nacionālā aviokompānija «airBaltic» arī domā Ņujorku iekļaut savu piedāvāto galamērķu klāstā.

Lidostas «Rīga» valdes priekšsēdētāja sacīja, ka pašlaik būtisks uzsvars tiek likts uz lidostas infrastruktūras attīstību, lai pēc 2020.gada lidostā apkalpoto pasažieru skaits sasniegtu 10 miljonus. Pēc viņas teiktā, būtisku ieguldījumu tam sniegs Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas «Rail Baltica» izbūve, kurā paredzēts savienojums ar lidostu. «Mēs paplašināsim termināļa publisko daļu līdz ar «Rail Baltica» izbūvi. (..) Tad Rīga būs gatava vairāk nekā 13 miljoniem pasažieru,» norādīja Līce.

Viņa skaidroja, ka lidostas «Rīga» attīstības temps ir vienmērīgs un tas ir pielīdzināms Eiropas vidējam rādītājam, kas ir 5,5% gadā. «Mēs esam panākuši līdera lomu Baltijas valstīs un mēs to vēlamies arī saglabāt un paplašināt faktiski uz Baltijas jūras reģionu,» teica lidostas «Rīga» vadītāja.

Atbilstoši viņas paustajam, lidostas «Rīga» galvenā priekšrocība ir tā, ka tās infrastruktūra - gan skrejceļi, gan termināli - ir paredzēta nākamajam pasažieru pieaugumam, ar ko lidosta izceļas uz pārējo Baltijas valstu fona. «Mēs esam gatavi arī jaunajiem iespējamiem pasažieriem no Ķīnas. Mūsu kapacitāte ir pietiekama un mēs par pieciem gadiem apsteidzam attīstībā pārējās Baltijas valstu lidostas,» uzsvēra Līce.

Šogad, pēc lidostas «Rīga» vadītājas teiktā, tiek prognozēts, ka lidostā apkalpos 5,6 miljonus pasažieru. Tomēr viņa sacīja, ka tas īpaši neatšķiras no vidējā ik gadu apkalpoto pasažieru skaita, kas ir 5,5 miljoni.

«airBaltic» izpilddirektors Martins Gauss šodienas pasākumā, kurā tika sagaidīts 60 miljonais pasažieris lidostā «Rīga», norādīja, ka «airBaltic» turpmāk kāpinās pasažieru pieauguma tempu Rīgas lidostā. «Šovasar mēs atveram 12 jaunus lidojumu maršrutus un piedāvāsim par 15% vairāk aviobiļešu,» pauda Gauss.

Jau vēstīts, ka šodien lidostā «Rīga» sagaidīja 60 miljono pasažieri kopš valsts neatkarības atjaunošanas 1991.gadā.

Starptautiskā lidosta «Rīga» ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs. No lidostas «Rīga» ziemas sezonā iespējams doties uz vairāk nekā 60, bet vasaras sezonā uz vairāk nekā 80 galamērķiem, ko nodrošina 20 aviosabiedrības. 2016.gadā lidosta «Rīga» apkalpoja vairāk nekā 5,6 miljonus pasažieru - gandrīz 45% no kopējā Baltijas valstu pasažieru skaita.

    KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
    Svarīgākais
    Uz augšu