Pērn pieaudzis SPRK iesniegto sūdzību skaits par pasta nozari

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

Pagājušajā gadā pieaudzis Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (SPRK) iesniegto sūdzību skaits par pasta nozari, informēja komisijas pārstāvji.

SPRK pērn kopumā saņēmusi 27 sūdzības par pasta nozari, kas ir par 11 sūdzībām vairāk nekā 2015.gadā. Tostarp par universālā pasta pakalpojuma sniedzēja - VAS «Latvijas pasts» sniegtajiem pakalpojumiem 2016.gadā saņemtas 15 sūdzības, bet par citu pasta komersantu sniegtajiem pakalpojumiem - desmit sūdzības. Divas sūdzības saņemtas par vispārīgiem jautājumiem.

Dati arī liecina, ka 17 sūdzības saņemtas par tradicionālā pasta pakalpojumiem, bet astoņas - par eksprespasta pakalpojumiem. SPRK tieši adresētas 24 sūdzības, savukārt trīs pārsūtītas no Patērētāju tiesību aizsardzības centra.

«Kā galvenie iemesli sūdzību skaita pieaugumam ir e-tirdzniecības jeb tirdzniecības apjoma pieaugums internetā. Iedzīvotāji sūdzas gan par iekšzemes, gan par pārrobežu pasta pakalpojumu kvalitāti - vēstuļu korespondences sūtījumu, sīkpaku un pasta paku piegādi. Piemēram, iztrūkums vai bojāti sūtījumi, piegādes aizkavēšanās un nepareizas adreses norādīšana, kā arī reģistrētu iekšzemes vēstuļu korespondences sūtījumu piegādi adresātam,» norāda SPRK Pasta nodaļas vadītājs Bruno Frīdenbergs–Ansbergs.

Izvērtējot saņemtās sūdzības, SPRK eksperti secināja, ka sešas no tām ir pamatotas, savukārt nepamatota ir 21 sūdzība.

Pamatoto sūdzību gadījumos SPRK ir pieprasījis papildu informāciju un skaidrojumus no komersantiem, lai izvērtētu to darbības atbilstību normatīvo aktu prasībām. Gadījumos, kad saņemtas pamatotas sūdzības par pasta sūtījumu nozaudēšanu vai satura bojājumu, visos gadījumos ir izmaksātas kompensācijas atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem vai Pasaules Pasta konvencijai.

SPRK sūdzības izvērtē atbilstoši likumam «Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem», Pasta likumu, kā arī citiem pasta nozari regulējošajiem tiesību aktiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu