«Hesburger»: Ātrās ēdināšanas tirgū nav gaidāmas būtiskas izmaiņas

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens / LETA

Baltijas un Somijas ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes «Hesburger» vadība šogad neprognozē būtiskas izmaiņas ātrās ēdināšanas tirgū Baltijas valstīs, prognozēja «Hesburger» attīstības direktore Baltijas valstīs Ieva Salmela.

Vienlaikus viņa norādīja, ka tirgū ienāks jaunas tendences, jo par būtisku daļu ātrās ēdināšanas biznesā ir kļuvušas tehnoloģijas un mobilā vide.

«Jo vairāk iespēju paver tehnoloģijas, jo vairāk tās izmanto arī ātrās ēdināšanas uzņēmumi, veidojot īpašas aplikācijas, uzlabojot servisu restorānos uz vietas, lai klientiem nodrošinātu vēl ātrāku un ērtāku apkalpošanu,» teica Salmela, piebilstot, ka, piemēram, šogad rudenī «Hesburger» plāno Baltijas tirgū ieviest mobilo aplikāciju produktu pasūtīšanai tiešsaistē.

Lūgta komentēt konkurenci ātrās ēdināšanas nozarē, Salmela atzīmē, ka konkurence ir sīva.

«Iepriekšējie pāris gadi ienesa pārmaiņas Latvijas tirgū, kad tirgū ienāca tādi spēlētāji kā «Kentucky Fried Chicken», «Subway», kā arī «Pizza Hut«. Taču, neskatoties uz to, ka tirgus spēlētāju skaits pieaug, mūsu darbību tas nav iespaidojis, tāpēc paredzam, ka tas nemainīsies arī šogad. Vērtējot Baltijas tirgus konkurenci kopumā, jāsaka, ka tā pieaug, gan konkurējot ar vietējiem, pašmāju uzņēmējiem, gan citiem ārvalstu uzņēmējiem, kas izvērš savu darbību šajā tirgū. Šī iemesla dēļ katrs tirgus spēlētājs sevi vēlas parādīt pēc iespējas labāk,» klāstīja Salmela.

Viņa arī piebilda, ka «Hesburger» novērojumi liecina, ka klientiem noteicošie faktori ātrās ēdināšanas vietu izvēlē ir cena, kam seko klāsta daudzveidība un kvalitāte.

Vēl kāda tendence, kas ienāk ātrās ēdināšanas biznesā, ir pasaulē arvien lielāku popularitāti gūstošais veģetārisms, vegānisms un svaigēšana, norādīja Salmela, tostarp prognozējot, ka arī ātrās ēdināšanas nozarē parādīsies arvien vairāk īpašo piedāvājumu, kas paredzēti veģetāriešiem.

Jau vēstīts, ka «Hesburger» pārdošanas apmēri Baltijas valstīs pērn sasniedza 58 miljonus eiro. Tostarp Latvijā «Hesburger» pārdošanas apmēri 2016.gadā sasniedza 19,8 miljonus eiro, kas, salīdzinot ar 2015.gadu, ir pieaugums par 10,6%. Igaunijā pārdošanas apmēri pērn pieauga par 7% un sasniedza 20,3 miljonus eiro, bet Lietuvā pārdošanas apmēri starp Baltijas valstīm auga visstraujāk - par 25,5%, sasniedzot 17,9 miljonus eiro.

Kopumā ar zīmolu «Hesburger» darbojas vairāk nekā 400 struktūrvienības Somijā, Baltijas valstīs, Vācijā, Krievijā un Turcijā. «Hesburger» darbinieku skaits pārsniedz 6700.

«Firmas.lv» informācija liecina, ka ķēdi «Hesburger» Latvijā pārvalda 36 uzņēmumi, kas pieder SIA «Rigaburger». Savukārt «Rigaburger» pilnībā pieder Somijas kompānijai «Hes-Pro (Finland)».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Svarīgākais
Uz augšu