«Rīgas satiksmei» atkal aizliedz turpināt iepirkumu par mikroautobusu pārvadājumiem

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens / LETA

Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) iesniegumu izskatīšanas komisija atkal aizliegusi pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» (RS) turpināt iepirkuma procedūru, lai noslēgtu apakšuzņēmuma līgumu par mikroautobusu pakalpojumu sniegšanu galvaspilsētā, liecina IUB informācija.

RS bija izsludinājusi iepirkuma konkursu par apakšuzņēmuma līguma noslēgšanu par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu Rīgas pilsētas maršrutu tīkla daļas maršrutos, taču personu apvienība AS «Liepājas autobusu parks» un AS «Nordeka» vērsās IUB ar sūdzību par RS rīkotās sarunu procedūras uzaicinājuma prasībām, uzsverot, ka tajā tiek dotas priekšrocības esošajam mikroautobusu pārvadājumu nodrošinātājam - pilnsabiedrībai «Rīgas mikroautobusu satiksme» (RMS).

Iesniedzējs norādīja, ka uzaicinājums nesatur precīzu un detalizētu informāciju attiecībā uz iepirkuma līguma apjomu, proti, nobraucamajiem kilometriem, braucienu intensitāti, statistiku par pasažieru skaitu iepriekšējos gados, kā arī kārtību, kādā tiek regulētas pasūtītāja un izpildītāja attiecības dažādu braukšanas maksas atlaižu pasākumu laikā. Iesniedzēja ieskatā minētās informācijas trūkums liedz sagatavot pamatotu finanšu piedāvājumu.

Iesniedzējs vērsa uzmanību uz nepietiekami augsto cenas kritērija īpatsvaru, norādot, ka pretendentiem netiek piešķirtas priekšrocības par iespējami zemākas cenas piedāvāšanu. Turklāt sūdzības iesniedzēji uzskata, ka vairums no kvalitātes kritērijiem nav tieši saistīti ar pakalpojumu kvalitāti, proti, tie galvenokārt paredz sagatavot un iesniegt dažādus aprakstus, kas var saturēt gan reālu pasākumu izklāstu saistībā ar kvalitātes uzlabošanu, gan šķietami pamatotus, bet realitātē neieviešamus un no pasūtītāja puses nepārbaudāmus solījumus. Turklāt līgumprojekts nesatur informāciju, kā tiks nodrošināta kvalitātes kritēriju izpilde līguma izpildes laikā.

Sūdzības iesniedzējs norādījis uz vairākiem punktiem, kas būtu jāmaina vai jāizslēdz no iepirkuma sarunu procedūras uzaicinājuma, jo tiek dota priekšrocība pašreizējam pakalpojuma nodrošinātājam RMS. To starpā ir gan kritērijs par pretendenta piedāvāto biļešu sistēmu, kas esot pretrunīgs un konkurenci ierobežojošs, gan kritērijs par pakalpojuma sniegšanas aprakstu prasībām, kas neesot izpildāmas pilnā apjomā noteiktā iesniegšanas termiņa dēļ, kā arī ir diskriminējošs, radot priekšrocības tiem pretendentiem, kuri veic pakalpojuma nodrošināšanu esošajos maršrutos.

Tāpat vērtēšanas kritērijs - pakalpojuma sniegšanā iesaistīto transportlīdzekļu vadītāju skaitu izmantošana - neesot pieļaujams, jo pretendenta vadītāju skaits viena gada laikā varot būt mainīgs atkarībā no pakalpojuma sniegšanai nodoto maršrutu apjoma.

RS rakstveida paskaidrojumā noraidījis visus iesniedzēja argumentus, norādot, ka iesniegumu uzskata par nepamatotu.

Pārbaudot un izvērtējot lietas materiālus, kā arī noklausoties lietas dalībnieku iesnieguma izskatīšanas sēdē sniegtos paskaidrojumus, komisija uzskatīja, ka iesniegums par sarunu procedūras uzaicinājumā iekļautajām prasībām ir daļēji pamatots.

Piemēram, izvērtējot kritērija «Pakalpojuma sniegšanas apraksts» metodiku, komisija norāda, ka pēc būtības tā ierobežo brīvu konkurenci un rada nepamatotas priekšrocības pašreizējam pakalpojumu sniedzējam, jo pakalpojuma sniegšanas apraksta pamatā ir jābūt pieredzei un izpratnei, kas balstīta uz pašreizējo situāciju. Tomēr pieredze un likumsakarīgi arī izpratne par pašreizējo situāciju var būt tikai pašreizējam pakalpojumu sniedzējam, šādas prasības ir konkurenci nepamatoti ierobežojošas un piegādātāji atrodas nevienlīdzīgā situācijā attiecībā pret pašreizējo pakalpojumu sniedzēju.

Tāpat, izvērtējot kritērija «Pretendenta piedāvātā biļešu sistēma» metodiku, komisija konstatēja, ka tā faktiski ierobežo piegādātāju brīvu konkurenci un ir diskriminējoša, jo pretendenta piedāvātās biļešu sistēmas aprakstam ir jāatspoguļo biļešu veidu sasaiste ar pastāvošo Rīgas pilsētas biļešu sistēmu. Izvērtējot minēto, iesniegumu izskatīšanas komisija secināja, ka šajā gadījumā pretendentu izstrādātās biļešu sistēmas integrēšanas un papildu biļešu veidu savietojamības aspektu ietvaros pašreizējam pakalpojumu sniedzējam ir radītas nepamatotas priekšrocības.

Komisija nolēma aizliegt RS turpināt iepirkuma procedūru, kā arī slēgt iepirkuma līgumu sarunu procedūrā «Par apakšuzņēmuma līguma noslēgšanu par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu Rīgas pilsētas maršrutu tīkla daļas maršrutos» bez attiecīgu grozījumu veikšanas sarunu procedūras uzaicinājumā un atcelt vairākus sarunu procedūras uzaicinājuma punktus.

Jau ziņots, ka oktobrī pēc IUB lēmuma tika pārtraukts RS iepirkuma konkurss par mikroautobusu pārvadājumu nodrošināšanu. Pēc tā RS mainīja atsevišķus nolikuma punktus, par kuriem bija iebildumi IUB, un izsludināja konkursu vēlreiz. Oktobrī iepirkumā bija pieteikušies divi pretendenti - jau esošais pakalpojuma sniedzējs RMS, kā arī personu apvienība, kuras sastāvā bija AS «Liepājas autobusu parks» un AS «Nordeka».

2018.gada maijā beigsies «Rīgas satiksmes» līgums ar RMS, kas tika noslēgts 2013.gadā par 36,5 miljoniem eiro. Iepirkums par paaugstināta servisa pakalpojumu sniegšanu no 2018.gada maija tiks slēgts uz astoņiem gadiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu