Apdrošinātāji drīz vairs nespēs paciest OCTA segmenta zaudējumus

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Tuvu ir mirklis, kad apdrošinātāji vairs nespēs paciest transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas jeb OCTA segmenta radītos zaudējumus, sarunā ar žurnālistiem sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs un Latvijas Apdrošinātāju asociācijas vadītājs Jānis Abāšins.

Viņš lēsa, ka šogad OCTA segmenta zaudējumi varētu sasniegt 12 miljonus eiro, kas ir ļoti daudz. «Apdrošinātāju pacietības mērs drīz būs pilns,» izteicās Abāšins. Apdrošinātāju asociācija prognozē, ka OCTA zaudējumiem nākamgad vajadzētu samazināties.

OCTA apdrošināšana ir nerentabla jau ilgstoši, turklāt līdzīgu kursu uzņēmusi arī auto KASKO apdrošināšana. Izmaksāto atlīdzību apmērs jau ilgākā periodā audzis straujāk nekā parakstīto prēmiju apjoms. Tirgū valda sīva konkurence, kas ietekmē polises cenu. Taču nepārtraukti aug auto remontu un medicīniskās izmaksas, un tirgū bija vērojami visi priekšnoteikumi, lai celtos OCTA un KASKO polišu cenas, tomēr tas nenotika - lielā konkurence neļauj cenai celties masveidīgi, skaidro asociācija.

Kā ziņots, LTAB apkopotie dati liecina, ka OCTA segments šā gada deviņos mēnešos Latvijā apdrošinātājiem radījis 8,917 miljonu eiro zaudējumus. Tas ir par 21,7% vairāk nekā pērn atbilstošā periodā, kad OCTA tirgus apdrošinātājiem radīja 7,329 miljonu eiro zaudējumus.

Pagājušajā gadā apdrošinātāji OCTA segmentā cieta zaudējumus 11,7 miljonu eiro apmērā, kas bija lielākie zaudējumi kopš 2007.gada.

OCTA sistēma Latvijā tika ieviesta 1997.gadā. Tās mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas darbības nodrošināšanai izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kam ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā.

Apdrošinātāju asociācija secina, ka OCTA jomā nepieciešams visaptverošs skaidrojošais darbs un saprašanās apdrošinātāju, satiksmes dalībnieku un tiesu sistēmas starpā par visiem pieņemamu balansu OCTA polišu cenu un atlīdzību apmēros. Tomēr Latvijā izveidotā un patlaban spēkā esošā nemateriālo zaudējumu atlīdzināšanas sistēma OCTA jomā, lai arī salīdzinoši jauna, ir veiksmīga un progresīva, norāda asociācija.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu