ES līgumus pasažieru dzelzceļa pakalpojumu nodrošināšanai varētu slēgt tikai konkursa kārtā

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

Eiropas Parlaments (EP) nākamnedēļ, 14.decembrī, gatavojas apstiprināt jaunus noteikumus, kas prasa turpmāk Eiropas Savienībā (ES) līgumus pasažieru dzelzceļa pakalpojumu nodrošināšanai slēgt tikai konkursa kārtā, kā arī veicināt jaunu pakalpojumu attīstību.

Kā aģentūru LETA informēja EP preses sekretāre Latvijā Signe Znotiņa-Znota, jauno likumu mērķis ir attīstīt pasažieru dzelzceļa pakalpojumus, kas patlaban pārvadāto cilvēku skaita ziņā krietni atpaliek no citiem transporta veidiem, turklāt to kvalitātes novērtējums dažādās valstīs atšķiras.

Politiķu ieskatā tam būtu jānotiek divos veidos. Pirmkārt, valstij pasažieru dzelzceļa pakalpojumu sniedzējs būtu jāizvēlas konkursa kārtā, pretendentiem cīnoties ar piedāvājumiem gan cenas, gan klientu servisa ziņā. Ja līgums tomēr tiktu piešķirts tiešā kārtā, jebkurā gadījumā pasažieriem jānodrošina pakalpojumu kvalitātes uzlabojumi.

Otrkārt, jebkurai dzelzceļa kompānijai jābūt pieejai ES pasažieru dzelzceļa tirgum. Tomēr dalībvalstis var ierobežot pieeju konkrētām līnijām, ja to atvēršana konkurencei rada bažas par pakalpojumu turpmāku nodrošināšanu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu