«Linstow»: Tirdzniecības platību attīstībai Rīgā ir perspektīva Skanstes rajonā un Vecrīgā

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Jaunu tirdzniecības platību attīstībai Rīgā ir perspektīva Skanstes rajonā un Vecrīgā, jo Skanstes rajons veidojas par jaunu pilsētas centru, bet Vecrīgā ir iespēja attīstīt gājēju ielas, šodien «Baltic Real Estate Leaders Forum» sacīja «Linstow Center Management» projektu direktors Andis Kublačovs.

«Visās trīs Baltijas galvaspilsētās patlaban norisinās stagnējošs preturbanizācijas posms, kas saistīts ar mūsu dzīvesveidu - maksātspējīgā slāņa pārcelšanos uz piepilsētām. Nākamais pēc attīstības loģikas ir reurbanizācijas posms, bet to mēs nevaram sasniegt, jo tad reģionos un pagastos būtu jārodas jauniem iedzīvotājiem, kuri pēc tam pārceļas uz pilsētu,» sacīja Kublačovs.

Viņš skaidroja, ka Rīgā un Viļņā ilgstoši bijusi diskusija par policentrisku attīstību, kas ļautu attīstīt komercplatības ārpus pilsētas centra. Rīgā centrs ir kompaktāks, bet pilsētas attīstības plāns līdz 2030.gadam paredz jaunos attīstības centrus, un Skanste ir viens no šādiem centriem, kuram attīstoties būs vieta arī jaunām tirdzniecības platībām.

Savukārt vēsturiskajā centrā tirdzniecības attīstību veicinošas ir gājēju ielas, tāpēc «Linstow» ir ieinteresēts Vaļņu ielas revitalizācijā un attīstībā. Patlaban šajā ielā tirdzniecība ir visai pamirušā stāvoklī, norādīja Kublačovs.

«Liela loma noteiktu rajonu attīstībā var būt biznesa attīstības organizācijām, kurās apvienojas uzņēmēji un kuras darbojas sadarbībā ar pašvaldību. Rīgā tāda ir «Skanstes attīstības aģentūra», bet «Linstow» ir ļoti ieinteresēts Vaļņu ielas attīstībā, tāpēc esam nākuši klajā ar iniciatīvu veidot biznesa attīstības organizāciju Vaļņu ielai,» sacīja Kublačovs.

Taujāts, vai par gājēju un tirdzniecības ielu varētu kļūt Tērbatas iela, Kublačovs atbildēja noliedzoši. «Šī iela nekad nebūs gājēju iela, pat ne daži tās kvartāli. Iespējams, var ņemt piemēru no Ģedimina prospekta Viļņā, kas nav tipiska gājēju iela, bet reizēm tā tiek atvēlēta tikai gājējiem. Tomēr ikdienā pa šādu ielu brauc arī autotransports un sabiedriskais transports,» sacīja Kublačovs.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu