«Rīgas taksometru parks»: Vieglo taksometru nozare ir apdraudēta

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

Vieglo taksometru nozare ir apdraudēta, aģentūrai LETA atzina AS «Rīgas taksometru parks» komercdirektore Anita Pakalniece.

Runājot par situāciju nozarē, viņa norādīja, ka «Rīgas taksometru parks» darbojas gan vieglo taksometru, gan sabiedriskā transporta, gan autobusu pārvadājumu tirgū. Tirgu ietekmējošie faktori ir dažādi atsevišķos tirgos, bet biznesu kopumā ietekmē galvenokārt ārējie faktori - tiesiskais faktors, kad likumdošana neveicina biznesa attīstību, kā arī ekonomiskais faktors, kas ietekmē darbaspēka konkurenci un valsts kā sabiedriskā transporta pasūtītāja spēju piedalīties izmaksās.

Pēc viņas teiktā, patlaban vieglo taksometru nozare ir apdraudēta saistībā ar to, ka politiķi nekorekti mēģina virzīt tādas tehnoloģiskas platformas likumiskas bāzes nodrošināšanu saistībā ar kopbraukšanas jeb «ridesharing» pakalpojumu ieviešanu Latvijā, kas ļaus visai nozarei pāriet uz ieņēmumu slēptāku formu, tādējādi zaudējot darbaspēka nodokļus valstij.

«Nozari uzraugošās Satiksmes ministrijas viedoklis un nozares viedoklis netiek uzklausīts, diskusija nenotiek. Tas ir liels apdraudējums arī demokrātijai. Uzņēmēji vairs nejūtas droši,» uzsvēra Pakalniece.

Vienlaikus viņa atzīmēja, ka visi uzņēmēji Latvijā no valsts gaida atbalstu, nevis vēl lielākus slogus un kontrolējošo institūciju stingrāku uzraudzību. «Jādomā nevis par progresīviem nodokļiem, bet par regresīviem, lai pelēkās ekonomikas daļā esošie būtu ieinteresēti nodokļus maksāt. Jo vairāk maksā, jo zemākas likmes,» piebilda «Rīgas taksometru parka» komercdirektore.

Aģentūra LETA jau rakstīja, ka vairāki koalīcijas deputāti Saeimā iesnieguši Autopārvadājumu likuma grozījumus, ar kuriem Latvijā ieviest kopbraukšanas jeb «ridesharing» pakalpojumus. Grozījumi nodoti izskatīšanai komisijās. Paredzēts arī izveidot darba grupu šī regulējuma izstrādei.

Piedāvāto regulējumu jau kritizējusi Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija, kā arī taksometru kompānijas, paužot, ka tādējādi nozarei tiek piedāvāts ērtāks modelis nodokļu nemaksāšanai. Arī satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) uzsvēris, ka izmaiņas regulējumā būtu jāvirza noteiktajā kārtībā - diskusijās ar ministrijām un nevalstisko sektoru, nevis atsevišķiem deputātiem likumprojektu uzreiz iesniedzot Saeimā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu