Lidosta «Rīga» vērtēs, vai cietusi zaudējumus ārkārtas incidenta dēļ ar vienu no «airBaltic» lidmašīnām

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Lidosta «Rīga» vērtēs, vai cietusi zaudējumus saistībā ar «airBaltic» reisu BT641 Rīga-Cīrihe, kurš vakardien veica ārkārtas nosēšanos, sacīja lidostas «Rīga» pārstāve Elīna Prikule.

Incidenta dēļ vakar uz vairāk nekām piecām stundām tika slēgts lidostas skrejceļš.

Viņa sacīja, ka

lidosta «Rīga» ir apdrošinājusies pret dažāda veida situācijām

un saistībā ar ārkārtas incidentu ar vienu no «airBaltic» lidmašīnām plānots izvērtēt, vai lidostai ir nodarīti kādi zaudējumi, un vai kāds no apdrošināšanas veidiem attiecas uz šo gadījumu. Prikule piebilda, ka paies zināms laiks, iekams situācija tiks izpētīta un izvērtēta.

Lidostas «Rīga» pārstāve arī uzsvēra, ka, atbilstoši Latvijas un starptautiskiem normatīviem aktiem,

par reisu kavēšanos un/vai to atcelšanu ir atbildīgs gaisa pārvadātājs - tātad šajā gadījumā «airBaltic».

Taču šajā gadījumā, atbilstoši Monreālas konvencijai un 2004.gada 1.februāra Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai (EK), ar ko paredz kopīgus noteikumus par kompensāciju un atbalstu pasažieriem saistībā ar iekāpšanas atteikumu un lidojumu atcelšanu vai ilgu kavēšanos, gaisa pārvadātājs ir atbrīvojams no saistībām, jo reisu kavēšanās vai atcelšanas iemesls bija saistīts ar lidojumu drošību. «Ņemot vērā minēto, diemžēl jānorāda, ka

šajā gadījumā Latvijas un starptautiskie normatīvie akti neparedz pasažieriem kompensācijas izmaksu saistībā ar reisu kavēšanos vai atcelšanu,»

sacīja Prikule.

Viņa arī pastāstīja - tā kā lidosta ir tikai infrastruktūras objekts, bet atbildīgais par situāciju ir aviokompānija «airBaltic», tad pret lidostu pasažieri šajā gadījumā nevar izvirzīt sūdzības saistībā ar reisu kavēšanos vai atcelšanu. Tā kā pasažieri to ne vienmēr saprot, dažkārt sūdzības šādos gadījumos tiek adresētas arī lidostai, kura tās tālāk pārsūta aviopārvadātājam. Taču, tā kā ir brīvdienas, sūdzības lidosta nav saņēmusi. «Administrācija svētdien nestrādā, varbūt pirmdien kaut ko būsim saņēmuši, un, ja tā, tad pārsūtīsim gaisa pārvadātājam,» teica Prikule.

Jau ziņots, ka starptautiskās lidostas «Rīga» skrejceļš vakardien tika slēgts, jo tehnisku iemeslu dēļ, «airBaltic» reiss BT641 ar lidmašīnu «Bombardier Q400 NextGen» no Rīgas uz Cīrihi starptautiskajā lidostā «Rīga» veica nosēšanos paaugstinātas drošības apstākļos. Lidmašīnai bija radušās problēmas ar priekšējo šasiju.

Lidmašīnā atradās 63 pasažieri, no tiem divi bija bērni un viens zīdainis, kā arī četri apkalpes locekļi. Neviens lidmašīnas ārkārtas nosēšanās dēļ necieta.

Apkalpe, kas nosēdināja «airBaltic» lidmašīnu, kurai bija radušās problēmas ar priekšējo šasiju, bija pieredzes bagāta, pauda «airBaltic» Korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

Savukārt Civilās aviācijas aģentūras direktors Māris Gorodcovs aģentūrai BNS iepriekš teica, ka starptautiskajai lidostai «Rīga», sagaidot nolaižamies «airBaltic» lidmašīnu ar priekšējās šasijas problēmām, tas ir bijis pirmais šāds notikums, un jebkurš gadījums, kad lidmašīna nolaižas bez visām izlaistām šasijām ir ļoti nopietns incidents.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu