LDTA: Ēnu ekonomika degvielas tirgū joprojām ir problēma, taču tiek sperti pussoļi pareizajā virzienā

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

Ēnu ekonomika degvielas tirgū Latvijā joprojām ir problēma, taču tiek sperti pussoļi pareizajā virzienā, sacīja Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas (LDTA) vadītājs Mārtiņš Stirāns.

Viņš skaidroja, ka smago transportlīdzekļu bākās pāri robežai joprojām tiek vesti lieli degvielas apmēri no Krievijas un Baltkrievijas, taču izsekot tam, vai degviela Latvijā netiek nolieta un tirgota nelegāli, ir ļoti sarežģīti. Baltijas valstis ir vienīgās Eiropā, kas veido šādu caurumu, tāpēc, ka, piemēram Somijā, Bulgārijā un Rumānijā ir noteikts ievestās degvielas apmēra limits.

Pēc Stirāna teiktā, vienlaikus gan, iesaistītajām pusēm strādājot pie ēnu ekonomikas apkarošanas plāna, esot sperti pussoļi pareizajā virzienā. Paredzēts izstrādāt normatīvo regulējumu akcīzes preču deklarēšanai uz robežas, kas ļautu uzzināt, ar kādu degvielas apmēru smagais transports šķērso robežu, un tiesībsargājošajām iestādēm, veicot šo spēkratu pārbaudi iekšzemē, būtu atskaites punkts, lai varētu kontrolēt, vai ievestā degviela nav izlietota kādiem citiem mērķiem.

LDTA vadītājs gan vērsa uzmanību uz to, ka joprojām nelegālais degvielas tirgus Latvijā tiek lēsts 10-20% apmērā, kas nozīmē, ka valsts nodokļu ieņēmumos negūst līdz 100 miljoniem eiro gadā, tāpēc būtiski domāt par ievestās degvielas apmēra limita noteikšanu arī Latvijā.

Tāpat viņš pauda kritiku iecerei ikgadējo transporta nodevu pievienot degvielas cenai, kas portālā «manabalss.lv» savākusi vairāk nekā 20 tūkstošus parakstu. Šajā gadījumā valsts budžets varētu zaudēt līdzekļus tāpēc, ka, ņemot vērā nelegālās degvielas tirgus apmēru, daudzi autovadītāji nemaksātu nedz degvielas cenai pievienotos nodokļus, nedz transporta nodevu.

LDTA ir sabiedriska organizācija, kas Latvijā apvieno juridiskas un fiziskas personas, lai veicinātu degvielas un citu naftas produktu tirdzniecības attīstību, kā arī veiktu citu statūtos minētu kopīgo darbību.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu