Valdība konceptuāli atbalsta € 465 miljonus vērtā dzelzceļa elektrifikācijas projekta tālāko virzību

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Valdība šodien konceptuāli atbalstīja 465 miljonus eiro vērtā Latvijas dzelzceļa elektrifikācijas projekta tālāko virzību.

Satiksmes ministrija skaidro, ka par projektu nepieciešams pieņemt nacionālu lēmumu tāpēc, ka pastāv risks zaudēt projektam paredzēto Eiropas Savienības fondu finansējumu 347 miljonu eiro apmērā, ja līdz 2016.gada beigām projekta iesniegums nenonāks Eiropas Komisijā.

Dzelzceļa elektrifikācijas projekta ekonomiskais pamatojums joprojām tiek vērtēts, un analīzi paredzēts pabeigt septembra beigās. VAS «Latvijas Dzelzceļš» (LDz) jau iepriekš uzsvērusi, ka plānotā sadarbība ar Baltkrieviju tranzīta kravu piesaistē un dzelzceļu tīklu elektrifikācija būs viens no būtiskiem soļiem šīs sadarbības attīstīšanā. Izskatītas gan tiekot vairākas elektrifikācijas realizācijas alternatīvas, par kurām gala lēmums tomēr būs jāpieņem valdībā.

Iepriekš, maija sākumā, ostu padomes sēdē tās dalībnieki apšaubīja LDz plānotā dzelzceļa elektrifikācijas projekta lietderību, secinot, ka, pirms lemt par tā īstenošanu, vispirms ir jāiepazīstas ar tā sociālekonomisko izvērtējumu.

LDz pārstāvis Ģirts Bramans skaidroja, ka šī projekta izmaksas ir 465 miljoni eiro un no Eiropas Savienības fondiem varētu piesaistīt 345 miljonus eiro. Viņš arī uzsvēra, ka līdzšinējās elektrificētās līnijas savu laiku ir nokalpojušas un to atjaunošanai tāpat būs nepieciešami 260 miljoni eiro. Kontakttīklu stāvoklis esot tāds, ka bez to atjaunošanas neiztikt. Viņš tāpat uzsvēra, ka šī projekta realizācija ir iekļauta arī Transporta attīstības pamatnostādnēs.

Elektrifikācijas projekts paredz publisko stratēģiskas nozīmes dzelzceļa līniju elektrifikāciju. Plānots nodrošināt 25,0 kilovoltu (kV) maiņstrāvas elektrifikācijas sistēmu dzelzceļa līnijās Ventspils-Tukums 2, Tukums 2-Jelgava, Jelgava-Krustpils, Rīga-Jelgava, Rīga-Sloka-Tukums 2, Krustpils-Daugavpils, Krustpils-Rēzekne 2, Rīga-Skulte, Rīga-Krustpils un Rēzekne-Daugavpils.

Kā ziņots, pagājušajā nedēļā pēc partijas «Vienotība» pārstāvju lūguma šis jautājums tika atlikts uz nedēļu. «Vienotības» priekšsēdētāja vietnieks Edvards Smiltēns sacīja, ka jautājums par 347 miljonus eiro vērto projektu nav saskaņots ar Ekonomikas ministriju. Tāpēc «Vienotība» to lūdza uz nedēļu atlikt.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu