Izdevniecības «Mediju nams» koncerna apgrozījums pērn sarūk par 16,8%

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lauris Nagliņš / LETA

Izdevniecības «Mediju nams» koncerns pagājušajā gadā strādāja ar 1,936 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 16,8% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt grupas zaudējumi bija 800 tūkstoši eiro, pretēji peļņai gadu iepriekš, liecina datubāzē «Lursoft» publiskotais gada finanšu pārskats.

Koncerna vadības ziņojumā teikts, ka pērn koncerna darbību un finanšu rezultātu negatīvi ietekmēja nozares kopējās tirgus lejupslīdes turpināšanās drukātās preses kategorijā. Tāpat joprojām bija vērojams reklāmas kopējais tirgus kritums laikrakstu kategorijā, kas 2015.gadā salīdzinājumā ar 2014.gadu samazinājās par 20%, kā arī mazumtirdzniecības pārdošanas kopējo tirgu apmēru kritums padsmit procentu apmērā un laikrakstu abonentu tirgus vispārējās lejupslīdes tendences. Arī žurnālu mazumtirdzniecības un abonentu kopējās tirgus tendences nav bijušas pozitīvas.

«Mediju nams» vadība norāda, lai gan interneta portālu attīstība ir bijusi straujāka nekā plānots, tas pagaidām neatstāj tik lielu ietekmi uz koncerna kopējo finanšu rezultātu, lai kompensētu lejupslīdi drukātajā kategorijā.

Kompānijas vadība arī norāda, ka salīdzinošie rezultāti nav objektīvi, jo 2014. koncerns guva peļņu no meitas uzņēmuma pārdošanas.

Plānojot koncerna darbību 2016.gadā, «Mediju nams» ņems vērā prognozes attiecībā uz nozares kopējā tirgus attīstības tendenču turpināšanos laikrakstu un arī žurnālu kategorijā un to, ka ārējās vides ietekme uz koncerna ienākumiem šajos sektoros varētu būt negatīva. Vienlaicīgi koncerns plāno strādāt pie produktu attīstības un konkurētspējas celšanas.

Tāpat «Mediju nams» ņem vērā tirgus attīstības tendences interneta sektorā, kurā pēdējos gados visstraujāk ir audzis arī reklāmas kopējais tirgus, un koncerns 2016.gadā plāno mērķtiecīgi turpināt strādāt pie interneta produktu attīstības, tajā skaitā realizēt jaunu, inovatīvu produktu ieviešanas plānus.

2014.gadā «Mediju nams» koncerns strādāja ar 2,327 miljonu eiro apgrozījumu un 1,579 miljonu eiro peļņu.

«Mediju nama» pamatkapitāls ir 12,948 miljoni eiro, un kompānijas vienīgais īpašnieks ir «MN Mediji», kas savukārt pieder Naurim Kāpostiņam. «Mediju nams» izdod laikrakstus «Vakara Ziņas», «Neatkarīgā Rīta Avīze» un «Sporta avīze», kā arī žurnālus «Māja» un «Praktiskā Astroloģija».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu