«Baltcom» vērsīsies tiesā pret «Lattelecom» par reklāmas plaģiātu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Telekomunikāciju uzņēmums «Baltcom» saredz, ka SIA «Lattelecom» klaji kopējusi tās reklāmas kampaņu, tāpēc gadījumā, ja «Lattelecom» šo kampaņu nepārtrauks, «Baltcom» gatavos iesniegumu, lai vērstos tiesā.

«Baltcom» stāstīja, ka interaktīvās televīzijas papildpaku kampaņa, kuru «Lattelecom» sāka 9.jūnijā, ir identiska «Baltcom» sāktajai reklāmas kampaņai turpat mēnesi iepriekš - 16.maijā.

«Lattelecom» kopējot gan izmantoto vizuālo valodu, gan radošo pieeju, gan «Baltcom» zīmola elementus.

Konkrēto vizuālo valodu «Baltcom» izmanto jau vairāk nekā gadu.

Uzņēmumā uzsvēra, ka «Lattelecom» reklāmas kampaņā izmantotie elementi ir «Baltcom» reklāmas plaģiāts.

«Kampaņa ir identiska teju viens pret vienu.

Ilgāku laiku ar šādu praksi nodarbojās mazie tirgus spēlētāji, tāpēc liels pārsteigums, ka to praktizē arī agrākais tirgus monopolists. Šķiet, telekomunikāciju jomā kopēšana kļuvusi par jaunu tendenci. Tomēr, ja notikušais ir tikai konkurenta radošu ideju iztrūkuma rezultāts, esam gatavi dalīties, mums to ir daudz,» notikušo komentē «Baltcom» valdes priekšsēdētājs Nikolā Buasēns.

«Baltcom» uzskata, ka šis nav pirmais gadījums, kad bijušais valsts monopols izvērsis negodīgas un maldinošas reklāmas aktivitātes.

Aprīlī «Baltcom» saņēma starptautisko un «Speedtest» apbalvojumu kā ātrākais interneta sniedzējs Latvijā 2015.gadā. Tas ļāva «Baltcom» sākt kampaņu, saviem klientiem piedāvājot ātrāko interneta pieslēgumu Latvijā. Reaģējot uz to, jau drīz pēc tam «Lattelecom» sāka kampaņu, kas apgalvoja to pašu. «Baltcom» norāda, ka «Lattelecom» nespēja atsaukties uz nevienu avotu, kas pamatotu šo apgalvojumu.

«Skaidrs, ka pašreizējos tirgus apstākļos «Lattelecom» pietrūkst ideju, kā noturēt savus klientus. Mēs esam gatavi palīdzēt, esam gatavi «Lattelecom» par zināmu samaksu nosūtīt mūsu idejas reklāmas aktivitātēm,» piebilda Buasēns.

Kā ziņots, aprīlī telekomunikāciju operators «Baltcom» ziņoja, ka starptautiskais interneta mērījumu uzņēmums «Ookla», kas uztur «Speedtest» rīku, atzinis «Baltcom» par ātrākā interneta pakalpojuma sniedzēju Latvijā.

Iepriekš, janvārī, telekomunikāciju operators «Bite» ziņoja, ka «Ookla» atzinis «Bite» 4G mobilo tīklu par ātrāko Latvijā. Abi uzņēmumi izvērsa reklāmas kampaņu, kurā tika izmantota šī atzinība.

Savukārt Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija aicina Latvijas interneta pakalpojumu sniedzējus reklāmās neizmantot ar bezmaksas interneta ātruma mērījumu rīka «Speedtest» pamatotus paziņojumus, aģentūru LETA informē PTAC.

Kā informē PTAC pārstāvji, «Speedtest» mērīšanas rīks tiek piesaukts vairāku Latvijas interneta pakalpojumu sniedzēju reklāmās. Apgalvojumi reklāmas materiālos ir dažādi - «»Speedtest» apbalvojums. Latvijas ātrākais internets», «Ātrākais internets Latvijā - apstiprinājis «Speedtest.net«», «Speedtest apbalvojums. Latvijas ātrākais 4G» un citi.

Šādu saukļu izmantošanu PTAC ir atzinis par maldinošu komercpraksi, kuras ietekmē vidusmēra patērētājs var pieņemt kādu lēmumu par pakalpojuma izvēli, kādu viņš citādi nebūtu pieņēmis.

Apgalvojumus, kas pamatoti ar «Speedtest» mērīšanas rīku, piemēram, «Speedtest apbalvojums. Latvijas ātrākais 4G», patērētāji var uztvert kā vispāratzītu un uz visiem attiecināmu informāciju. Patērētājs var uzskatīt, ka interneta pakalpojumu sniedzējs saviem lietotājiem nodrošina ātrāko mobilo internetu salīdzinājumā ar citu pakalpojumu sniedzēju iespējām. Tādējādi var tikt pieņemti lēmumi par darījumu, kas citādi netiktu veikts.

PTAC norāda, ka «Speedtest» interneta mērīšanas rīka izmantošana tādas komercprakses īstenošanā, kuras gaitā patērētāji tiek informēti par uzņēmuma sniegtā interneta pieslēguma priekšrocībām un kvalitāti, nav pieļaujama.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu