Taksometru jomas jauno regulējumu plāno ieviest ne vēlāk kā no 1.janvāra

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Taksometru jomas jauno regulējumu plānots ieviest ne vēlāk kā no nākamā gada 1.janvāra, šodien Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas un Ilgtspējīgas attīstības komisijas kopsēdē informēja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.

SM informatīvo ziņojumu par pasažieru pārvadājumu ar taksometriem jomas tiesisko regulējumu un priekšlikumiem to pilnveidošanai Ministru kabinetā plānots iesniegt divu nedēļu laikā.

Komisiju kopsēdē deputāti atbalstīja, ka jaunie priekšlikumi varētu stāties spēkā ne vēlāk kā nākamā gada 1.janvārī un normatīvo aktu izmaiņas tiktu virzītas nākamā gada budžeta paketē.

No SM prezentētajiem priekšlikumiem būtiskākie iebildumi sēdē izskanēja par patentmaksas ieviešanu taksometriem, iekļaujot tajā valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, uzņēmuma ienākuma nodokli un iedzīvotāju ienākumu nodokli. Gan atsevišķi deputāti, gan Finanšu ministrija uzskata, ka šī maksa jāparedz konkrētam vadītājam, nevis auto.

Nozares pārstāvji savukārt skaidroja, ka ar vienu auto pakalpojumus sniedz vairāki cilvēki, jo par taksometriem piestrādājot gan bārmeņi, gan ātro medicīnisko palīdzību mediķu brigāžu pārstāvji, gan skolotāji un daudzi citi. Turklāt šo priekšlikumu akceptējuši ne tikai lielākā daļa nozares dalībnieku, bet arī valsts institūcijas un nevalstiskās organizācijas - Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera, Latvijas Pasažieru pārvadājumu asociācija un citas. Turklāt, veicot šos avansa maksājumus, neesot iespējams no tiem izvairīties. Šis jautājums vēl tikšot diskutēts.

Pretenzijas bija arī pret patentmaksu ieviešanu ārpus Rīgas un Rīgas reģiona, kur neesot tik intensīva konkurence un pieprasījums. Saskaņā ar priekšlikumiem reģionu taksometru vadītājiem gan ir paredzētas samazinātas patenta maksas, turklāt viņi paši neiebilstot pret tām.

Šaubas deputātiem radās par taksometru pieejamību attālākos lauku reģionos. Kā problēma tika minēts fakts, ka patlaban 74 pašvaldībās taksometru pakalpojumus nevar sniegt vispār. Priekšlikumi paredz, ka licencēšanas kārtība tiks mainīta, deleģējot to deviņām republikas pilsētām un pieciem plānošanas reģioniem. Patlaban tās izsniedz pašvaldības.

Ņemot vērā, ka SM informatīvajā ziņojumā izteikta skeptiska attieksme pret taksometru izsaukšanu, lietojot mobilās aplikācijas, jo šos pakalpojumus var sniegt privātpersonas bez atbilstošas taksometru vadītājiem nepieciešamās kvalifikācijas ar saviem privātajiem auto un to nodokļu nomaksa ir neskaidra, bija priekšlikums to mīkstināt, piemēram, ļaujot tā dēvētos dalīšanās un citus līdzīgus pakalpojumus atļaut ārpus republikas pilsētām.

Taksometru nozares pārstāvji gan skaidroja, ka šie aplikāciju pakalpojumi ir loģistikas pakalpojumi. Ja šie tirgus dalībnieki gribot darboties tirgū, tiem esot jāpielāgojas normatīvajiem aktiem par pasažieru pārvadājumiem. Nozares pārstāvji kategoriski iebilst, ka tiek sniegti pārvadājumu pakalpojumi ar privātām mašīnām.

«Baltic Taxi» zīmola pārstāvis Jānis Naglis atkārtoti pārmeta par vilcināšanos sakārtot taksometru nozari, norādot, ka sešus gadus tiek skatīti priekšlikumi un tikai tagad tos plānots skatīt valdības līmenī.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu