Ar PV jauno vilcienu piegādātāju līgumu plāno noslēgt gada vidū; līguma summa var būt līdz € 200 miljoniem

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens / LETA

«Pasažieru vilciens» (PV) ar jauno vilcienu piegādātāju līgumu plāno noslēgt gada vidū, pieļaujot, ka kopējā līguma summa varētu sasniegt 200 miljonus eiro, un pirmos kredītmaksājumus veikt 2017.gadā, intervijā aģentūrai LETA skaidro uzņēmuma valdes priekšsēdis Andris Lubāns.

Janvārī esot sākta iepirkumu dokumentācijas tālāka saskaņošana ar Satiksmes ministriju, kā arī ar Finanšu, Tieslietu ministriju un Valsts kanceleju. Pēc saskaņošanas pieciem pretendentiem tiks nosūtīti aicinājumi iesniegt piedāvājumus otrajai kārtai. Februāra pirmajā pusē esot plānots pabeigt saskaņošanu un februāra vidū vai beigās sākt otro kārtu, skaidro Lubāns.

No tā brīža, kad pretendentiem tikšot aizsūtīta iepirkuma dokumentācija - arī ar nolikumu, līguma projektiem un pielikumiem -, pretendenti sākšot gatavot piedāvājumu, un tam ir atvēlētas 75 dienas. Piedāvājumus varētu saņemt aprīlī un PV vēlētos «ideālā gadījumā tos izvērtēt, noteikt uzvarētāju un noslēgt līgumu gada vidū», stāsta PV vadītājs.

«Tas būtu ideālā variantā, taču

pēc otrās kārtas nolikumu publiskošanas un aizsūtīšanas pretendentiem var būt sūdzības par nolikumu, arī par rezultātiem, kurus var apstrīdēt.

Šādas lietas mēs nevaram prognozēt, taču ar šādām iespējām rēķināmies. Iepirkums ir pietiekami apjomīgs un tehniski ļoti sarežģīts, kā arī pretendenti ir no dažādām valstīm, arī ārpus Eiropas Savienības, tādēļ domāju, ka jautājumu un precizējumu būs pietiekami daudz. Katrā no šīm valstīm varbūt ir mazliet atšķirīga izpratne par to, kādi ir sadarbības principi. Tas var procesu paildzināt,» pieļauj Lubāns.

Viņš skaidro, ka uzņēmumā ir veiktas aplēses un

iepirkuma prognozētā summa ir aptuveni 200 miljoni eiro,

balstoties uz «iepriekšējo praksi un šī brīža dzelzceļa mašīnbūves cenām».

Aptuveni šādu summu būšot nepieciešams aizņemties, lai varētu apmaksāt vilcienu piegādi trīs gadu laikā.

Šī projekta finansēšanai tikšot piesaistīti aizņemti līdzekļi.

Patlaban notiekot konsultācijas ar Latvijas un ārpus Latvijas bankām, lai pilnībā izprastu nosacījumus, pie kādiem bankas būtu gatavas finansēt šāda mēroga projektus.

«Vai to var darīt viena no Latvijas bankām, vai vajadzīgs sindicētais kredīts no vairākām bankām? Vairākas bankas esam aicinājuši un prezentējuši uzņēmuma stratēģiju, kā arī to, kāda loma ir jaunajiem vilcieniem, ko gribam sasniegt. Bankas parasti, finansējot šādus projektus, vēlas būt klāt arī pie procedūras un seko ļoti rūpīgi iepirkuma procedūrai,» skaidro Lubāns.

Patlaban ir izraudzīti pieci vilcienu piegādes pretendenti, pirmā kārta bijusi veiksmīga,

un uzņēmums esot gatavs startēt tālāk. Tas bankām esot pietiekami svarīgi, un tās ir gatavas tālāk piedalīties finansējuma nodrošināšanā.

Lubāns skaidro, ka

pirmie maksājumi atbilstoši līgumam nav jāveic uzreiz pēc līguma noslēgšanas, jo vilcienu piegāde notiek vairākos posmos

- tehniskā uzdevuma saskaņošana, vilciena projekta izstrāde, tālāk paša vilciena ražošana. Pie katras no sastāvdaļām esot jāveic noteikti maksājumi. Maksājumi būs jāveic 2017.gadā un tūlīt pat ar bankām jāsāk strādāt.

Kā ziņots, «Pasažieru vilciena» iepirkumu komisija dalībai elektrovilcienu iepirkuma otrajā kārtā apstiprināja visus piecus pretendentus, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

Tie ir Spānijas uzņēmums «Patentes Talgo S.L» («Talgo»), Šveices uzņēmuma «Stadler» Polijas meitasuzņēmums «Stadler Polska Sp. z o.o.» («Stadler»), «Siemens AG» un «Sinara Group» Krievijas kopuzņēmums «Uraļskije lokomotivi», Spānijas uzņēmums «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.» (CAF) un Čehijas uzņēmums «Škoda vagonka a.s.».

Sarunu procedūras pirmās kārtas nozīmīgākie vērtēšanas kritēriji bija piegādātāju agrākā pieredze, strādājot ES tirgū, kā arī ar 1520 milimetru platuma sliežu vilcieniem, kā arī pretendentu finansiālā stabilitāte. Tāpat tika vērtēta piedāvātā vilciena konceptuālā modeļa atbilstība nolikumā definētajām tehniskajām prasībām.

Kā ziņots, Lubāns iepriekš skaidroja, ka kopumā nolikumu izņēmuši 35 interesenti, starp tiem ir gandrīz visi lielākie pasaules vilcienu ražotāji vai to pārstāvji. «Ceram uz pēc iespējas plašāku ražotāju līdzdalību iepirkumā. Pretendenti lieliski apzinās, ka konkurence ir augsta - tas neļaus viņiem uzpūst cenas,» uzsver amatpersona.

Jau iepriekš Satiksmes ministrijā (SM) norādīja, ka PV spēs finansēt jauno vilcienu iepirkumu, jo uzņēmuma finansiālā situācija ir stabilizēta un darbības rezultāti uzlabojušies, kā arī izstrādāts plāns pasažieru piesaistei.

PV izsludinājis iepirkumu par 32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā. Iepirkums paredz 32 vilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja personāla apmācību par vilcienu ekspluatāciju un uzturēšanu.

Iepirkumā PV būtiski mainījis jaunā vilcienu iepirkuma nosacījumus, salīdzinot ar iepriekšējiem, un šajā iepirkumā vēlas iegādāties elektrovilcienus ar 400-450 pasažieru sēdvietām. Iepriekšējos iepirkumos PV vēlējās iegādāties vilcienus ar 250-270 sēdvietām.

Uzvarētājam būs jāpiegādā arī vilcienu uzturēšanai nepieciešamā dokumentācija un rezerves daļu fonds. Līguma darbības laiks paredzēts 36 mēneši.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu