«Volvo» pārstāvji piedāvā krāpties ar tahogrāfu rādījumiem

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Lai arī uzņēmuma «Volvo Truck Latvia» pārstāvji deklarē, ka viņu vērtība ir drošība uz ceļiem, un publiski uzstājas pret manipulācijām ar tahogrāfiem - ierīcēm, kas fiksē kravas šoferu ceļā pavadīto laiku -, tomēr viņu darbinieki piedāvā arī iegādāties sistēmas, kas ļauj apiet tahogrāfa rādījumus, vēsta LTV raidījums «Aizliegtais paņēmiens».

Raidījumā atklāts, ka šīs sistēmas ļauj šoferiem apiet laika ierobežojumus, kas palielina risku, ka viņi, vedot kravu, var iemigt un izraisīt avāriju.

Autovadītāju aizmigšana ir viens no galvenajiem riskiem, ko atzinusi gan Ceļu satiksmes drošības direkcija, gan arī Valsts policija. Lai tā nenotiktu, ir noteikta šoferu atpūšanās kārtība. Saskaņā ar spēkā esošajiem normatīviem smagās automašīnas šoferis drīkst braukt deviņas stundas dienā, pēc četrarpus stundām atpūšoties vismaz 45 minūtes. Kad deviņas stundas nobrauktas, jāatpūšas vismaz 11 nākamās stundas. Tā kā šīs normas rada ierobežojumus, bet kravas jāved, daudzi šoferi cenšas apiet tahogrāfa rādījumus.

Kā liecina «Aizliegtā paņēmiena» veiktā izpēte, viens no paņēmieniem ir lietot magnētus, kas «aptur» uzskaitīto laiku, otrs - īpašas sistēmas. Turklāt abas tiek plaši lietotas. Izpētes laikā izrādījās, ka šādas sistēmas piedāvā arī Latvijā - viens no lielākajiem kravu automašīnu izplatītājiem «Volvo Truck Latvija». Tā darbinieks raidījuma žurnālistam, domājot, ka tas ir potenciālais klients, piedāvāja šādu sistēmu ierīkot par 1500 eiro. To neatklāšot arī policija.

«Volvo Truck Latvia» darbinieks skaidrojis, ka sistēma «apčakarē» signālus. «Tahogrāfs domā, ka viņš brauc, tā mašīna brauc, bet viņš sūta signālu, ka mašīna stāv uz vietas,» skaidrojis darbinieks. Turklāt atklājies arī, ka viņš nav tāds viens. Palīdzību manipulēt ar tahogrāfa rādījumiem piedāvāja arī cits, ar pirmo nesaistīts, šī paša centra darbinieks, kura telefona numuru raidījuma žurnālistam iedeva pašā centrā, kad viņš veica diagnostiku smagajai kravas automašīnai. Otrs darbinieks līdzīgu sistēmu piedāvāja par 800 eiro.

Šobrīd gan Latvijas Krimināllikums par šādu ierīču pārdošanu kriminālatbildību neparedz, tāpēc Valsts policija atteikusies līdzdarboties «Aizliegtā paņēmiena» operācijā un aizturēt šādu pakalpojumu sniedzējus, norādot, ka nav, par ko viņus sodīt. Šoferiem un pārvadātāju kompānijām gan ir paredzēta administratīvā atbildība par tahorgāfa rādījumu viltošanu vai par manipulēšanas iekārtu atrašanu, taču Valsts policija atzīst, ka sarežģītas sistēmas pārbaužu laikā uz ceļa uziet teju nav iespējams.

Kā liecina «Firmas.lv» informācija, pērn kompānija strādāja ar 17,5 miljonu eiro apgrozījumu un 613 881 eiro peļņu.

Kompānijas īpašnieki ir Zviedrijā reģistrēts uzņēmums «Volvo Truck Corporation».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu