Ventspils ostā kravu apgrozījums samazinājies par 14,3%

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: SCANPIX/REUTERS

Ventspils ostas termināļos šī gada deviņos mēnešos pārkrauti 17,7 miljoni tonnu kravu, kas ir par 14,3% mazāk nekā pērn attiecīgajā laika periodā.

Būtiski kravu apgrozījums samazinājies trīs ostas termināļos, kas arī galvenokārt ietekmē visas ostas kravu apgrozījuma rādītājus, informēja Ventspils brīvostas pārvaldes sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Ieviņa.

Par 1,2 miljoniem tonnu jeb 14% samazinājies SIA «Ventspils Nafta termināls» apgrozījums. AS «Baltic Coal Terminal» šogad pārkrauti 1,5 miljoni tonnu akmeņogļu, kas ir par 1,5 miljoniem tonnu jeb 49% mazāk nekā pagājušā gada pirmajos deviņos mēnešos. «Katastrofāli rādītāji» brīvostas pārvaldes vērtējumā ir AS «Kālija parks», kur deviņos mēnešos pārkrauti 142 000 tonnu, kas ir par 1,2 miljoniem tonnu jeb 89% tonnu mazāk nekā pērn. Šie apjomi ļoti lielā mērā atpaliek no termināļu jaudas, norāda brīvostas pārvalde. 9% liels samazinājums salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir SIA «Ventplac» terminālī.

Seši no 10 Ventspils brīvostas termināļiem 2015.gada pirmajos deviņos mēnešos palielinājuši kravu apgrozījumu attiecībā pret iepriekšējo gadu. Kravu pieaugums bijis SIA «Ventall Termināls» par 66%, AS «Ventbunkers» par 7%, AS «Ventspils tirdzniecības osta» par 6%, SIA «Noord Natie Ventspils Terminals» par 7% un SIA «Ventamonjaks serviss» par 8%. AS «Ventspils Grain Terminal» kravu apjoms šogad palielinājies par 203%, jo pagājušā gada attiecīgajā periodā terminālī tika pārkrauti tikai 75 000 tonnu kravu, norādīja Ventspils brīvostas pārvaldē.

Šī gada septembrī Ventspils brīvostas termināļos pārkrauti 1,3 miljoni tonnu kravu.

Neskatoties uz piesardzīgajām kravu apgrozījuma prognozēm 2015.gadam un ar to saistīto plānoto budžeta samazinājumu, Ventspils brīvostas pārvalde neplāno paaugstināt maksu par ostas pakalpojumiem, vienlaikus turpinot maksimāli daudz līdzekļu ieguldīt ostas infrastruktūras uzturēšanā un attīstībā - nodrošinot drošus kuģošanas apstākļus un sakārtotus pievedceļus termināļiem un industriālajām zonām, informēja Ieviņa.

2015.gada budžetā investīcijām ostas infrastruktūrā plānoti 25,6 miljoni eiro, no kuriem līdz pat 11,9 miljonus eiro plānots saņemt kā Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējumu. Šogad noslēdzas vairāki vērienīgi infrastruktūras pilnveides projekti - 12.piestātnes celtniecība, pievadceļu Ventspils brīvostas teritorijā esošajiem termināļiem un industriālajām zonām izbūve un rekonstrukcija, Ventspils brīvostas pārvaldes flotes piestātnes un Ziemeļu mola viļņu aizsargsienas rekonstrukcija.

Turpinot attīstīt rūpniecisko sektoru, norit ES fondu līdzfinansēta rūpniecisko ēku būvniecība - jūnijā atklāts un darbu sācis Elektronikas centrs, vēl turpinās Tehnoloģiju centra būvniecība.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Svarīgākais
Uz augšu