Asociācija: ceļojumu apdrošināšanas nosacījumi Latvijā joprojām nav nepieciešamajā līmenī

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Ceļojumu apdrošināšanas nosacījumi Latvijā joprojām nav nepieciešamajā līmenī, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam «Baltic Business Service» sacīja Profesionālo apdrošināšanas brokeru asociācijas (PABA) valdes priekšsēdētājs Agris Auce.

Jautāts, vai pēc šogad notikušās postošās zemestrīces Nepālā ir veiktas kādas izmaiņas Latvijas apdrošinātāju piedāvāto ceļojumu apdrošināšanas polišu nosacījumos, kuros dabas stihijas, tajā skaitā lavīnas un zemestrīces, tiek uzskatītas par izņēmumu un klientiem atlīdzības to dēļ netiek izmaksātas, Auce atzina, ka tā joprojām ir problēma.

«Tā ir problēma, jo individuālajiem ceļotājiem rodas iespaids, ka viņi ir apdrošināti. Kā to ietekmēt, man ir ļoti grūti pateikt, jo ir gājuši gadi un nekas nav mainījies. Ceļojumu apdrošināšanā ir notikuši uzlabojumi, bet, kā redzams no šā gadījuma, šis apdrošināšanas veids vienalga nav sasniedzis līmeni, kāds būtu vajadzīgs.

Varbūt palīdzētu tas, ka līgumos ļoti skaidri būtu jānorāda galvenie izņēmumi, lai cilvēki to var izvērtēt,»

sacīja Auce.

Tostarp viņš minēja, ka, piemēram, iegādājoties apdrošinātāju pakalpojumu «Ceļojuma apdrošināšana ar īsziņas starpniecību»,

klientam nav informācijas, pret kādiem riskiem viņš ir apdrošināts.

«Kad šķērsojat robežu, jums atnāk īsziņa: vai gribat apdrošināties? Jūs atbildat, ka gribat, un jums ir sajūta, ka pret visām nelaimēm arī esat apdrošināts. Taču pat neesat izlasījis noteikumus, pret ko jūs patiesi esat apdrošināts un kas šajā apdrošināšanā savukārt neietilpst. Kamēr tas tā varēs būt un kamēr tam pārdevējam, kas šādā veidā apdrošināšanu būs pārdevis, nekas nebūs arī tad, ja klients maldīgi domās, ka ir apdrošināts, bet pēc negadījuma atlīdzību tomēr nesaņems, tikmēr tas tā arī turpināsies.

Kaut kādām pamatprasībām uz klientam sniedzamo informāciju tomēr būtu jābūt.

Finanšu ministrijā pamazām gatavojas izmaiņas likumā, kuras skars apdrošināšanas līgumus. Tā, iespējams, būtu tā vieta, kur ķerties klāt minimālajām prasībām, kuras klientam tomēr ir jāzina. Turklāt ceļojumu apdrošināšana tieši ir tā joma, kur polises cena nav liela, bet sekas, ja apdrošināšanas līgums konkrētajam riskam nav spēkā, var būt ļoti smagas,» teica Auce.

PABA biedri ir apdrošināšanas brokeru kompānijas «A TurboC 4U», «Aon Baltic» Latvijas filiāle, «Marsh», «MAI Insurance Brokers», «Balto Link», kā arī «Marine Insurance Services», liecina informācija asociācijas mājaslapā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu