«Coface»: VW skandāls ietekmēs arī Centrālās un Austrumeiropas valstu ekonomiku

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

Vācu autobūves koncerna «Volkswagen» (VW) kaitīgo izmešu skandāls ietekmēs ne tikai Vāciju kā automobiļu ražošanas nozares līderi, bet arī citas ekonomikas, ieskaitot Centrālās un Austrumeiropas valstis ar nozīmīgu klātbūtni vācu ražošanas ķēdē, vērtē starptautiskais kredītrisku apdrošinātājs «Coface».

«Coface» piemērojis augsta riska novērtējumu visai Rietumeiropas autobūves nozarei, jo paredzama mērena industrijas lejupslīde ar iespējamām izmaiņām svaru kausos starp zīmoliem.

Pēc VW paziņojuma, ka miljoniem zīmola dīzeļdzinēju automašīnu visā pasaulē aprīkotas ar programmatūru, kas var falsificēt kaitīgo izmešu datus, sācies globāla apmēra skandāls. VW vēl tikai nesen apsteidza «Toyota», ieņemot pasaulē lielākā autoražotāja statusu, taču skandāla negatīvās sekas var būtiski ietekmēt VW pozīciju, ņemot vērā, ka gadījums saistāms ne tikai ar konkrēto dīzeļdzinēju EA 189 un tā versijām, bet arī citiem zīmola modeļiem un visu grupu kopumā. VW grupa aptver 12 zīmolus, tostarp vieglās pasažieru automašīnas (VW, «Audi», «Škoda», «Seat») un «premium» klases auto («Bentley», «Bugatti», «Lamborghini», «Porsche»), kā arī kravas transportlīdzekļus (MAN, «Scania»).

Plaši izskanējušais notikums veicinājis VW tirgus vērtības mazināšanos par 30 miljardiem eiro, ko izraisījis akciju cenu straujais kritums par 30%. Lielāko negatīvo ietekmi rada pieprasījuma sarukums pēc grupas vieglajiem automobiļiem. Papildus VW skandāls negatīvi ietekmējis arī citus vācu autobūves zīmolus, ko atspoguļo to tirgus vērtības rādītāju samazināšanās. Vācijā transportlīdzekļu ražošana veido 17% no kopējās rūpnieciskās produkcijas un veido teju 18% no eksporta apjoma. Kaitīgo izmešu skandāls var atstāt ievērojamu negatīvu iespaidu ne tikai uz pārdošanas apjomiem, bet arī vācu kvalitātes tēlu kopumā, vērtē «Coface».

Pašreiz «Coface» ir piemērojis augsta riska novērtējumu visai Rietumeiropas autobūves nozarei, jo paredzama mērena industrijas lejupslīde ar iespējamām izmaiņām svaru kausos starp zīmoliem. «Coface» vērš uzmanību, ka skandāla sekas var būtiski ietekmēt arī citu valstu ekonomikas, kurām vācu autobūves nozares rezultāti ir nozīmīgi. Tas ietver Centrālās un Austrumeiropas valstis ar lieliem vācu investīciju apmēriem un daudziem uzņēmumiem, kuri piegādā produkciju tālākai vācu gala ražošanai.

VW grupai Centrālās un Austrumeiropas reģionā ir deviņas autobūves rūpnīcas, tostarp Čehijā, Ungārijā, Polijā un Slovākijā, un reģions ieņem svarīgu lomu automašīnu komplektācijā. Lielākās autobūves kompānijas pēc apgrozījuma rādītājiem pērn reģionā bija VW grupu pārstāvošās «Škoda» Čehijā, «Audi» Ungārijā un «Volkswagen» Slovākijā. Papildus negatīvā ietekme skars arī automobiļu detaļu piegādātājus un vietējos uzņēmumus, kas sadarbojas ar globālajiem automašīnu ražotājiem.

«Coface» grupa piedāvā uzņēmumiem risinājumus, lai pasargātu biznesu no finanšu riskiem - gan vietējā, gan eksporta tirgū. «Coface» grupa 2014.gadā sasniedza konsolidēto apgrozījumu 1,44 miljardus eiro. Tieši vai netieši pārstāvēts 98 valstīs, «Coface» nodrošina pakalpojumus 40 000 uzņēmumiem vairāk nekā 200 pasaules valstīs. Katru ceturksni «Coface» publicē risku novērtējumu 160 valstu ekonomikām, balstoties uz attiecīgās valsts uzņēmumu maksājumu uzvedības analīzi.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu