Pētījums: lielākā daļa reklāmas kampaņas internetā saistītas ar brīvā laika pavadīšanu

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Latvijā lielākā daļa jeb 24% no visām reklāmas kampaņām internetā saistītas ar brīvā laika pavadīšanas iespējām, liecina interneta izpētes un konsultāciju uzņēmuma «Gemius» veiktais pētījums.

Tajā noskaidrots, ka Latvijas interneta reklāmas tirgū dominē reklāmas kampaņas, kas veltītas brīvā laika pavadīšanas iespējām. Savukārt no visām reklāmām internetā visbiežāk klikšķina reklāmas saistībā ar finanšu nozari.

Pētījuma dati liecina, ka otrā populārākā nozare (12%) interneta reklāmu kampaņās ir saistīta ar auto, bet trešā populārākā ir tirdzniecības nozare (10%).

Pēc reklāmu ekspozīciju sadalījuma visbiežāk Latvijas interneta vidē var manīt reklāmas, kas saistītas ar tirdzniecības nozari (18%), kā arī reklāmas par sadzīves tehniku, mēbelēm un dekorācijām (mēbeles, mazās saimniecības preces, trauki), kas veido 13% no visām reklāmas ekspozīcijām.

Tāpat «Gemius» dati rāda, ka interneta lietotāji visvairāk klikšķina reklāmas finanšu nozarē. Vidējais CTR šāda veida reklāmām (finanses, apdrošināšana, brokeru pakalpojumi) ir 0,7%. CTR jeb «Click-Through Rate» ir klikšķu attiecību pret ekspozīcijām, kas parāda attiecību starp to, cik reižu reklāma tikusi parādīta un cik daudzi klikšķi uz tās ir veikti. Šajā gadījumā CTR 0,7% nozīmē, ka uz 1000 parādītām reklāmām ir veikti septiņi klikšķi.

Vienlaikus, lai arī reklāmas par brīvā laika pavadīšanas iespējām Latvijā veido lielāko daļu no kampaņām, tās klikšķina visretāk – vidējais CTR reklāmām šajā nozarē ir 0,15%.

«To, vai reklāma būs klikšķinātāka vai mazāk klikšķināta, lielā mērā ietekmē ne tikai to saturs, bet arī baneru atrašanās vieta un veids. Vairāk klikšķināts tiek uz interaktīviem reklāmas formātiem, kas gan piesaista lietotāju uzmanību, gan arī bieži vien gūst nejaušus klikšķus. Tāpat arī redzamās vietās esošai reklāmai ir lielāka iespēja tikt klikšķinātai, kā tai, kas atrodas ārpus no lietotāja ekrānā redzamās daļas. Attiecīgi pamanāmākās reklāmas vietas un interaktīvie formāti ir dārgāki par tradicionālajiem un izvēli par labu tam vai citam veidam lielā mērā nosaka kampaņas reklāmas budžets,» skaidroja «Gemius Latvia» vadītāja Linda Egle.

Pētījumā apkopoti dati par 13 Centrālās un Austrumeiropas valstīm, tajā skaitā par Latviju, Lietuvu, Igauniju, Poliju, Rumāniju, Serbiju, Slovākiju, Slovēniju, Ukrainu, Bulgāriju, Horvātiju, Čehiju un Ungāriju. Pētījumā parādās dati, kas iegūti laika posmā no 2014.gada oktobrim līdz 2015.gada martam no «gemiusAdMonitor» pētījuma, kurā tiek apkopoti populārākie reklāmas formāti, tiešsaistes reklāmā aktīvākās nozares un mobilās

«Gemius» ir starptautisks pētniecības uzņēmums, kas nodarbojas ar interneta pētījumiem un mērījumiem Eiropā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu