Taksometru nozarē strauji aug viena līdz divu taksometru uzņēmumu skaits

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Diāna Lozko / LETA

Taksometru nozarē pēdējos pāris gadus tiek novērota tendence - izzūd lielās un vidējās taksometru kompānijas, kas tiek aizvietotas ar «privātšoferiem», norāda nozares pārstāvis Aleksejs Ignatjevs.

Viņš skaidro, ka Rīgā patlaban ir 2214 taksometru un 615 pārvadātāju, savukārt pirms diviem gadiem bija 1749 taksometru un 290 pārvadātāju. Tā liecina Rīgas Domes Satiksmes departamenta dati.

Kā redzams taksometru tirgus dinamikā pa gadiem, - tiek samazināts lielo uzņēmumu skaits, un strauji aug vienu līdz divu taksometru uzņēmumu skaits.

«Es tos saucu par «privātšoferiem», jo pakalpojums parasti tiek piedāvāts ar personīgo transportu, kas pārrīkots par taksometru.

Ap 2013.gadu tika novērota šī tendence, un, kā redzam pēc statistiskas, tā arī turpinās,» uzsver Ignatjevs.

Viņaprāt, tas tiešā veida norāda uz slikto ekonomisko situāciju valstī.

Vairākas ekonomiskās krīzes ir pierādījušas, ka gadījumā, ja cilvēkam ar personīgo automašīnu trūkst naudas, - vairums no tiem izbrauc uz ielām «sniegt taksometru pakalpojumus». Rīgā kļūt par legālo taksometru vadītāju esot pavisam vienkārši - tas esot pāris dienu jautājums.

Te gan slēpjoties vairāki negatīvi aspekti. Parasti, lai pārveidotu auto par taksometru, tiekot ņemts «ātrais kredīts», un esot skaidrs, cik augsti ir procenti.

Saņemot naudu par sniegtajiem pakalpojumiem, cilvēks parasti krīt eiforijā, un iejūtas biznesmeņa lomā.

Vēlāk gan kļūst skaidrs, ka ar tik maziem tarifiem kā Rīgā auto resurss ir nomainīts uz tūlītēju naudu kabatā. Vēlāk gan neesot ne auto, ne naudas. Varot ņemt līzingu, taču nauda kredītiem esot jāatpelna, un tas padarot situāciju vēl trakāku.

Šādā situācijā vidēji un lieli taksometru parki nevarot tirgū noturēties ilgi - to nosakot gan likumdošana, gan tirgus situācija, kura esot nostājusies pret lielākiem uzņēmumiem.

Tuvākajā laikā Ignatjevs neredz nekādas situācijas uzlabošanās iespējas, jo, piemēram, taksometru sabiedriskās organizācijas netiek uzklausītas valsts amatpersonu līmenī.

Augustā Ignatjevs esot apmeklējis Eirāzijas taksometru forumu Sanktpēterburgā un secinājis, ka Latvijā taksometru pārvadājumu tarifi ir paši zemākie Eiropā. Tas esot vēl viens piemērs, kas liedz kompānijām ne tikai nopelnīt, bet pat izdzīvot.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu