Sākta 230 miljonu eiro vērta «Tallink» prāmja būvniecība

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Ar metāla griešanas ceremoniju šodien Turku kuģu būvētavā ir sākta jaunā «Tallink» sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) ātrgaitas prāmja būvniecība, informēja abu uzņēmumu pārstāvji.

Prāmi paredzēts izmantot satiksmei maršrutā starp Tallinu un Helsinkiem.

«Tallink Grupp» izpilddirektors Janeks Stalmeisters skaidroja, ka jaunais ātrgaitas prāmis «bruģēs ceļu» jaunai ērai ātrgaitas prāmju satiksmē Tallinas-Helsinku maršrutā. Savukārt «Meyer Turku» izpilddirektors Jans Meiers ir pārliecināts, ka līdz ar jauno prāmi kompānija ievieš jaunu LNG prāmju tehnoloģijas attīstības līmeni. Turku kuģu būvētavai 2016.gadā šis pasūtījums palielinās produkcijas apjomu par 30%, salīdzinot ar 2015.gadu.

Prāmis būs aptuveni 212 metru garš, ar 2800 pasažieru vietām. Prāmja būvniecība izmaksās aptuveni 230 miljonus eiro. Prāmis tiks būvēts Turku kuģu būvētavā «Meyer Turku», un tā piegāde ir plānota 2017.gada sākumā. Uz jaunā prāmja tiks nodrošinātas aptuveni 300 darbvietas. Jaunais videi draudzīgais prāmis kā degvielu izmantos sašķidrināto dabasgāzi, un prāmis būs atbilstošs jaunajiem un stingrākajiem emisijas noteikumiem emisijas kontroles rajonā, tai skaitā Baltijas jūrā. Ar bruto tonnāžu 49 000 tonnu un ātrumu 27 mezgli jaunais prāmis būs ar būtiskiem uzlabojumiem energoefektivitātē. Inovatīvā korpusa forma samazinās straumes pretestību un nodrošinās prāmim labu kursēšanu ledus apstākļos. Jaunās paaudzes ātrgaitas prāmja uzbūvē ir ņemta vērā arī efektīva un ātra kravu izkraušana un iekraušana ostā.

«Tallink» finansēs jaunā prāmja būvniecību ar ilgtermiņa aizdevumu 184 miljonu eiro apmērā no «Nordea» bankas ar Somijas Eksporta kredītu aģentūras «Finnvera» garantiju. Dizaina izstrāde ar sākotnējo projekta nosaukumu «NB1391» ilga sešus mēnešus. Šobrīd, kad 3D digitālie prāmja modeļi ir sagatavoti, darbs tiks sākts ar metāla griešanu, kas tiks izmantots prāmja korpusa būvniecībai. Ķīļa ielikšana plānota 2015.gada nogalē. Prāmi paredzēts nodot 2017.gada sākumā. Prāmis kursēs maršrutā starp Tallinu un Helsinkiem ar «Tallink» ātrgaitas servisa zīmolu «Tallink Shuttle».

Šobrīd maršrutā starp Tallinu un Helsinkiem «Tallink» piedāvā jūras satiksmi ar diviem ātrgaitas prāmjiem «Star» un «Superstar», kā arī vienu kruīza prāmi «Baltic Queen», nodrošinot 14 reisus dienā. 2014.gadā maršrutā starp Igauniju un Somiju «Tallink» apkalpoja 4,5 miljonus pasažieru.

Kā ziņots, Igaunijas kuģniecības kompānijas «Tallink Grupp» tīrie zaudējumi šā gada pirmajā ceturksnī samazinājušies līdz 13,3 miljoniem eiro, salīdzinot ar 23,4 miljoniem eiro attiecīgajā laika periodā pērn teikts uzņēmuma paziņojumā Tallinas biržai. Zaudējumu kritumu galvenokārt veicinājusi pamatdarbības izdevumu samazināšanās.

Savukārt «Tallink» apgrozījums pirmajā ceturksnī palielinājies par 1% - līdz 190,2 miljoniem eiro.

«Tallink» pirmajā ceturksnī pārvadāja gandrīz 1,8 miljonus pasažieru, kas ir par 5,9% mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā ceturksnī.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu