Pirms alkohola akcīzes pieauguma «Maxima» veikalos par 6% pieaudzis pārdošanas apjoms

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: RIA Novosti/Scanpix

Pāris nedēļu laikā pirms akcīzes nodokļa palielināšanās «Maxima Latvija» veikalos par 6% pieaudzis alkohola pārdošanas apjoms, atzina SIA «Maxima Latvija» korporatīvo attiecību vadītājs Ivars Svilāns.

«»Maxima Latvija» veikalos pēdējo divu augusta nedēļu laikā aptuveni par 6% ir pieaudzis alkohola pārdošanas apjoms, salīdzinot ar iepriekšējām divām jūlija nedēļām. Savukārt, ja salīdzina šo periodu ar tādu pašu laika posmu pērn, alkohola pārdošanas apjomi pieauguši par aptuveni 8%,» sacīja Svilāns.

Vislielākais pieprasījums šajā laika posmā bija pēc degvīna, dažādiem alkoholiskajiem kokteiļiem un dzirkstošajiem vīniem. Savukārt samazinājās pieprasījums pēc sidriem.

«Tas varētu būt skaidrojams arī ar to, ka no 1.augusta mainās akcīzes nodokļa likme,» sacīja Svilāns.

Vienlaikus viņš atzina, ka pārdošanas apjomus pozitīvi ietekmē arī dažādo akciju skaits. «Tāpat jāpiemin laika apstākļu faktors - jo siltāks laiks, jo vairāk pieaug alus pārdošanas apjomi, savukārt, ja laika apstākļi nelutina, pieaug stiprā alkohola pārdošanas apjomi,» atzina Svilāns.

Kā ziņots, sākot ar rītdienu, 1.augustu, akcīzes nodoklis alum pieaugs no 3,1 eiro par 100 litriem līdz 3,8 eiro, starpproduktiem ar spirta saturu līdz 15% - no 64,03 eiro līdz 70 eiro, bet starpproduktiem ar lielāku spirta saturu - no 99,6 eiro līdz 110 eiro. Savukārt akcīzes nodoklis spirtam un pārējiem alkoholiskajiem dzērieniem palielināts no 1337,5 eiro par 100 litriem līdz 1360 eiro.

Pēdējo reizi akcīzes nodoklis alum tika paaugstināts 2009.gadā, savukārt pārējiem alkoholiskajiem dzērieniem, vīnam, raudzētajiem dzērieniem un starpproduktiem - 2011.gadā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu