Latvijā patlaban pārdod ap 150 auto, kuru cena nepārsniedz € 500

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka / LETA

Patlaban Latvijā tiek pārdotas apmēram 150 automašīnas, kuru cena nepārsniedz 500 eiro, liecina transporta sludinājumu portāla «Latauto.lv» dati.

No žiguļa, kuram nav bremžu, no rūsas saēstas «Alfa Romeo» līdz dažus desmitus gadu vecam «Audi,» ar kuru, pagriezienā braucot, autovadītājs riskētu pazaudēt izpūtēju. Tādas automašīnas iespējams nopirkt, ja kabatā ir tikai 500 vai mazāk eiro, apgalvo «Latauto.lv» pārstāvji.

«Vēloties iegādāties automašīnu, pietiek ar nedaudz mazāku summu nekā vidējā mēnešalga - 530 eiro. Tomēr ticams, ka tādam pirkumam būs trūkumi. Piemēram, virsbūvi «izrotās» deformācijas, salonu - caurumi un traipi, bet zem motora pārsega blakus motoram slēpsies arī kāds defekts. Tāda automašīna, protams, ripos, bet izbraukt ar to uz ielas būs bīstami,» teic «Latauto.lv» pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks.

Patlaban starp ļoti lēti pārdodamām automašīnām dominē vācu «Volkswagen,» «Audi,» «BMW,» zviedru «Volvo» un amerikāņu «Ford» markas automašīnas. Tiesa, starp tām var sastapt arī retākas markas - piemēram, kompaktu japāņu «Daihatsu Sirion» automašīnu sarkanā krāsā.

Automašīnu tirgus eksperts atzīmē, ka vairums tādu automašīnu sasniegušas 20 vai vairāk gadu. Turklāt nereti tās tiek pārdotas bez dokumentiem, bet tehniskā apskate ir beigusies vai ir tuvu beigām.

«Iegādājoties vecu transportlīdzekli, autovadītājam vajadzēs iziet visas obligātās procedūras, lai varētu to vadīt. Nemaz nerunājot par remontu, pēc kura prasās lielākā daļa pustūkstoša vērtās automašīnas,» apgalvo Mālnieks.

Piemēram, starp pavecām automašīnām var atrast pirms 26 gadiem ražotu melnu «Audi 90» sedanu ar benzīna dzinēju, kuru šodien var nopirkt par nieka 160 eiro, smilšu krāsas žiguli «VAZ 21063,» kurš maksā 300 eiro, vai baltu «BMW 318,» par kuru tiek prasīti 450 eiro.

Taču, kā apgalvo «Latauto.lv» pārdošanas vadītājs, pārlūkojot šo automašīnu sludinājumus, var redzēt, ka žigulis tiek pārdots bez bremzēm un akumulatora, «BMW» dzinēja pārsegs nolietojies, bet «Audi» automašīnai vajadzētu mainīt gan bremzes, gan dzinēja palaišanas sistēmu. Turklāt, pēc Mālnieka teiktā, atrodas pārdevēji, kuri automašīnai veic tikai kosmētisko remontu un piedāvā to par šķietami pievilcīgu cenu.

«Atrast transportlīdzekli tehniskā kārtībā par 500 vai mazāk eiro gandrīz nav iespējams. Tāpēc autovadītājiem vajadzētu labi padomāt, vai viņiem labāk atmaksājas pirkt nekārtīgu «večuku» un remontam iztērēt papildus dažus simtus eiro vai nedaudz pataupīt un pameklēt piecus vai desmit gadus vecas automašīnas labākā stāvoklī uz nomaksu,» teic Mālnieks.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu