«Aldarim» jūnijā 7% pārdošanas rādītāju pieaugums; kritums PET segmentā

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edgars Kalmēns TVNET

AS «Aldaris» pārdošanas rādītāji jūnijā bijuši par 7% labāki nekā attiecīgajā mēnesi pirms gada, uzrādot tendenci pieaugt vidējās klases šķirņu noietam, vienlaikus samazinoties plastmasas pudeļu pārdošanas apjomam, informēja uzņēmuma vadītājs Marguss Kasteins.

Jūnijā visstraujāk - par 51% - audzis vidējās cenu kategorijas alus šķirņu noiets, kas skaidrojams ar labajiem šķirnes «Aldaris 1865» pārdošanas rādītājiem. Tāpat labi veicies ekskluzīvā jeb «Craft» segmentā, kur pārdošanas rādītāji palielinājušies par 42%, kā arī restorānu un bāru segmentā, kur pieaugums bijis 4%, salīdzinot ar pagājušo gadu.

Tikmēr samazinājušies pārdošanas apjomi produktiem plastmasas (PET) iepakojumā. Nekonkretizējot samazinājuma apjomus, uzņēmuma vadītājs norāda, ka tas ir atbilstoši jaunajai stratēģijai, kas paredz maksimāli koncentrēties uz ekskluzīvā alus segmenta noieta veicināšanu.

«Pēdējos mēnešos piepildās prognozes, ka iedzīvotāji kļūs prasīgāki pret garšu, vairāk izvēloties ekskluzīvās šķirnes. Šī ir pozitīva tendence, kas ļauj pamazām uzlabot nozares rentabilitāti,» atzina Kasteins.

Tāpat viņš norādīja, ka šogad daļa iedzīvotāju uz Līgo svētkiem izvēlējušies vairāk baudīt bezalkoholiskos dzērienus, jo to noieta apjoms jūnijā pieauga par 47%, savukārt sidra noieta apjomi pieauguši par 13%.

Kā ziņots, saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta (VID) datiem šā gada četros mēnešos Latvijā kopumā saražoti 3,202 miljoni dekalitru alus, kas ir par 9,66% mazāk nekā 2014.gada četros mēnešos. Samazinājumu par 34% VID skaidro ar faktu, ka viens no iepriekšējo gadu lielākajiem alus ražotājiem «Aldaris» ievērojami samazinājis alus ražošanas apjomus, daļu ražošanas pārceļot ārpus Latvijas.

Savukārt Kasteins jau iepriekš prognozēja, ka nākamo trīs gadu laikā alus tirgus Latvijā samazināsies par 3%, kas nozarei ir dramatiski liels kritums.

«Latvijā mazāk pērk alu - sarūk cilvēku skaits, kā arī alus zaudē tirgus daļu pret citiem dzērieniem, piemēram, pret sidriem un vīnu. Alum patlaban ir 42% alkoholisko dzērienu tirgus daļas, savukārt līdz 2018.gadam šis rādītājs būs tikai 39%,» sacīja Kasteins.

Kā ziņots, 2013.gadā «Aldaris» paziņoja, ka Latvijā koncentrēsies uz ekskluzīvo augstākās kvalitātes un «Premium» alus šķirņu brūvēšanu vēsturiskajā alus darītavā, tādēļ PET ražošana pārcelta ārpus Latvijas, uz «Carlsberg» grupas alus darītavām Lietuvā un Igaunijā.

Lai izveidotu jaunas šķirnes, kopumā jaunu produktu izstrādē un ieviešanā tirgū šogad plānots investēt aptuveni pusmiljonu eiro, aģentūrai LETA jau iepriekš atzina Kasteins.

Jau vēstīts, ka «Aldara» apgrozījums 2013.gadā bija 36,3 miljoni eiro salīdzinājumā ar 36,4 miljoniem iepriekšējā gadā. Savukārt zaudējumi bijuši 2,6 miljoni eiro salīdzinājumā ar 3,9 miljonu eiro rādītāju 2012.gadā. Pagājušā gada finanšu dati vēl nav publiskoti.

«Aldaris» ir Dānijas alus ražotāja «Carlsberg» grupas uzņēmums. «Carlsberg» kontrolē uzņēmumu «Baltic Beverages Holding», kam pieder 19 alus darītavas septiņās Austrumeiropas valstīs.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu