«Stendera» vadītājs: Kosmētikas ražotājiem jāņem vērā Ķīnas tirgus

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

Kosmētikas ražotājiem jāņem vērā pārorientēšanās uz Ķīnas tirgu, stāsta šogad par ražotāja «Stenders» valdes priekšsēdētāju kļuvušais Žiljēns Laports.

Raugoties globāli, var teikt, ka patlaban notiek lielas izmaiņas tirgus pārorientācijā virzienā uz Ķīnu, kas aptuveni pirms desmit gadiem nebija vēl desmit lielāko skaistumkopšanas produktu noieta tirgu topā. Patlaban tas ir kļuvis par nozīmīgāko eksporta tirgu, norāda Laports.

Šīs izmaiņas nosakot arī izmaiņas patērētāju struktūrā. Tas nozīmē, ka turpmākajā attīstības posmā visiem līdzšinējiem lielākajiem nozares spēlētājiem ir jāpielāgojas šīm izmaiņām.

«Piemēram, ja koncerns «L'Oreal» līdz šim brīdim nebūtu iecerējis attīstīt jebkāda veida produktus ādas balināšanai, tad patlaban, ņemot vērā Ķīnas tirgus pieaugumu, gan «L'Oreal», gan citiem spēlētājiem būtu noteikti jāsāk šīs produktu kategorijas attīstīšana, lai nodrošinātu savu uzņēmumu panākumus,» skaidro Laports.

Ražotājs «Stenders» izstrādā Ķīnas tirgum paredzētus produktus ādas kopšanai. Šo produktu izstrādē tiek ņemtas vērā Ķīnas tirgus prasības, jo Ķīnas iedzīvotāju āda ir atšķirīga no Eiropas iedzīvotāju ādas tipa. Kopumā 50% no ādas kopšanas līdzekļiem Ķīnā veido ādu balinoši produkti. Ar ādu balinošiem produktiem «Stenders» plāno startēt arī Dienvidkorejas tirgū.

«Darbs pie šo produktu izstrādes tika sākts aptuveni pirms gada. Vairāki produkti patlaban vēl tiek attīstīti, bet viens no gatavajiem produktiem ir ādu mitrinošas kosmētikas līnija, ko Āzijas tirgū plānots ieviest nākamā gada pavasarī,» atklāj Laports.

Iepriekš jau ziņots, ka kopš 2015.gada sākuma par «Stendera» vadītāju ir kļuvis Laports, kurš iepriekš koncernā «L'Oreal» ir strādājis deviņus gadus, vadot starptautisko mārketingu un attīstot dažādus «L'Oreal» grupas zīmolus Parīzē. No 2004. līdz 2006.gadam Laports ir strādājis arī Rīgā, vadot «L'Oreal» globālo attīstību Baltijā. Pēc tam vairākus gadus viņš ir strādājis franču kosmētikas uzņēmuma «L'Occitane» grupā, kā arī bijis angļu kosmētikas zīmola «Crabtree&Evelyn» globālās attīstības vadītājs.

Vadības komandas stiprināšana ar starptautiskiem kosmētikas nozares profesionāļiem un papildu investīciju piesaiste apliecina «Stendera» ambiciozos attīstības plānus. Šogad «Stenders» plāno atvērt veikalus Singapūrā un Londonā, kā arī ievērojami paplašināt produktu klāstu.

«Esmu strādājis galveno «Stendera» konkurentu uzņēmumos un varu teikt, ka «Stenderam» nav, par ko tos apskaust, jo piemīt pat kas vairāk. Starptautiskā attīstība uzņēmumā tiks balstīta uz jau šobrīd izcili veiksmīgo attīstību Ķīnā, un 2015.gadā «Stenders» attīstīsies pārējā Āzijā, sākot ar Singapūru un Dienvidkoreju un turpinot ar daudziem citiem tirgiem,» stāstīja Laports.

Jau vēstīts, ka «Stenders» šogad ir vienojies ar Baltijas riska kapitāla fondu pārvaldnieku «BaltCap» par divu miljonu eiro ieguldījuma veikšanu, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

«Stendera» padomes priekšsēdētājs Jānis Bērziņš norādīja, ka uzņēmums iepriekš pauda apņēmību strauji attīstīties ārvalstu tirgos un strādāt pie investīciju piesaistes. Veiksmīgā sadarbība ar «BaltCap» pierāda, ka «Stenders» ir stabils uzņēmums ar augstu potenciālu globālā mērogā.

Kā ziņots, uzņēmuma provizoriskie rezultāti liecina, ka 2014.gadu «Stenders» pabeidzis ar aptuveni 6,4 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir līdzīgi kā 2013.gadā. Taču kopumā, atskatoties uz aizvadīto gadu, uzņēmums ir apmierināts ar rezultātu. Par pagājušā gada peļņas rādītāju uzņēmuma pārstāvji komentārus nesniedz.

2013.gadā uzņēmums cieta zaudējumus 233 114 eiro apmērā, bet 2012.gadā strādāja ar 291 987 eiro peļņu. Savukārt uzņēmuma apgrozījums 2013.gadā sarucis par 0,4% - no 6,47 miljoniem eiro 2012.gadā līdz 6,45 miljoniem 2013.gadā.

SIA «Stenders» dibināta 2001.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 436 899 eiro. «Stendera» lielākā īpašniece ir Ieva Eglīte, kurai pieder 68,69% daļu, investīciju uzņēmumam «BaltCap» pieder 28,34% daļu, Saūda Arābijas pilsonim Amīnam Ali Jamanī pieder 1,48%, bet Jānim Bērziņam un Zanei Stavrai - pa 0,7% daļu.

«Stendera» kosmētiku var iegādāties vairāk nekā 200 veikalos un departamenta veikalos 22 pasaules valstīs - Latvijā, Igaunijā, Somijā, Norvēģijā, Austrijā, Vācijā, Šveicē, Spānijā, Slovēnijā, Ungārijā, Polijā, Krievijā, Baltkrievijā, Gruzijā, Kazahstānā, Kirgizstānā, Armēnijā, Ukrainā, Japānā, Ķīnā, Saūda Arābijā un Apvienotajos Arābu Emirātos.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu