Sāk administratīvo lietu pret «Relaks Tūri»; saņemtas 20 sūdzības

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lita Krone / LETA

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) divu mēnešu laikā ir saņēmis gandrīz 20 patērētāju sūdzības par tūrisma aģentūru «Relaks Tūre», sākta administratīvā lieta saistībā ar patērētāju sūdzībām un PTAC izvērtē uzņēmuma īstenoto komercpraksi, informēja PTAC pārstāve Sanita Gertmane.

Kā atgādina Gertmane, saskaņā ar normatīviem aktiem par atceltajiem ceļojumiem patērētājam ir tiesības no komersanta pieprasīt visu samaksāto naudas summu, tādēļ PTAC aicina patērētājus rakstveidā vērsties pie komersanta.

PTAC līdz 20.aprīlim bija saņēmis 19 patērētāju sūdzības par kopējo summu vairāk nekā 55 000 eiro, kurās norādīts, ka komersants apturējis ceļojumu nodrošināšanu uz vairākiem galamērķiem - dažādām Eiropas valstīm, Austrāliju, ASV un citām.

Patlaban ir slēgts arī «Relaks Tūre» birojs, tomēr notiek korespondences pieņemšana.

PTAC atgādina, ka saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem, ja tūrisma operators kāda no klienta neatkarīga iemesla dēļ atceļ pakalpojumu pirms noteiktā datuma, klientam nekavējoties ir tiesības saņemt visu samaksāto naudas summu. Gadījumos, kad tūrisma operators nespēj nodrošināt uzņemtās saistības, komplekso tūrisma pakalpojumu klientu aizsargā arī klienta iemaksātās naudas drošības garantijas mehānisms.

PTAC rīcībā esošā informācija liecina, ka «Relaks Tūre» klienta iemaksātās naudas drošības garantija apdrošināta sabiedrībā «BTA Insurance Company» SE par kopējo apdrošinājuma naudas summu 28 500 eiro.

Ņemot vērā iepriekšminēto, PTAC iesaka patērētājiem turpmāk vērsties SIA «Relaks Tūre» rakstveidā, sūtot iesniegumu uz uzņēmuma juridisko adresi, vēlams ierakstītā pasta vēstulē. Vienlaikus centrs iesaka vērsties arī «BTA Insurance Company» SE ar rakstveida lūgumu izmaksāt apdrošināšanas prēmiju. Patērētājiem, kuri par ceļojumu ir norēķinājušies ar maksājumu karti, būtu ieteicams vērsties pie kartes izdevējbankas, lai veiktu iespējamu naudas atmaksas procedūru.

Tāpat patērētāji aicināti vērsties PTAC ar rakstveida sūdzību un neskaidrību gadījumā zvanīt pa PTAC konsultāciju tālruni 65452554.

Par tālāko situācijas attīstību saistībā ar augstāk minēto komersantu PTAC aicina patērētājus sekot interneta vietnē «'ptac.gov.lv».

Kā vēstīts, SIA «Relaks Tūre» vērsusies tiesā ar lūgumu sākt tiesiskās aizsardzības procesu (TAP). Patlaban visi ceļojumi ir atcelti, klientiem iepriekš iemaksātā naudu atpakaļ nav atdota, uzņēmuma birojs ir slēgts.

SIA «Relaks Tūre» dibināta 1994.gadā, tās 39% daļu pieder Madzulim, 28% - Evitai Grāvītei, 23% - Edvīnam Lakstīgalam, 10% - Ingum Pelčeram, liecina «Firmas.lv» informācija.

2013.gadā «Relaks Tūre» strādājusi ar 2 023 898 eiro apgrozījumu un 57 350 eiro zaudējumiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu