Aprīlī strauji pieaudzis sūdzību skaits par atceltiem un nenotikušiem avioreisiem

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka / LETA

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) šomēnes strauji pieaudzis sūdzību skaits par atceltiem un nenotikušiem avioreisiem, vēsta laikraksts «Diena».

Kā norāda PTAC pārstāve Sanita Gertmane, pēc sūdzību skaita tieši aviopakalpojumi ieņem pirmo vietu. Salīdzinot ar pirmajiem trim mēnešiem, aprīlī pasažieri sūdzējušies krietni vairāk un apmēram 60% sūdzību ir par aviokompāniju «air Baltic». Kā atzīst Gertmane, iespējams, tas ir tāpēc, ka lidostā nav daudz citu aviokompāniju.

«Patlaban ļoti daudzi sūdzas par to, ka «air Baltic» maina reisus.

Ieviešot vasaras lidojumu sarakstu, grafiki mainās, vairāki labu laiku iepriekš plānoti lidojumi tiek atcelti,» skaidro Gertmane.

Strīdi visbiežāk ir saistīti ar normatīvo aktu interpretāciju. Aviokompānija atsakās izmaksāt kompensācijas, bet patērētājus neapmierina tās sniegtais pamatojums. Kā norāda PTAC pārstāve, procedūra, lai atgūtu kompensāciju, ir visai ilga.

«Bieži kompensācijas ar pirmo aicinājumu nemaz netiek izmaksātas.

Ļoti daudzām aviokompānijām, arī tādām, kuru lidojumu biļetes ir krietni dārgākas, tikai patērētāju neatlaidība var garantēt pozitīvu rezultātu,» Gertmane.

«air Baltic» pārstāvis Jānis Vanags laikrakstam uzsvēris, ka reisu atcelšana avioindustrijā ir ikdiena,

vienlaikus norādot, ka kompānijai joprojām ir labākais punktualitātes rādītājs pasaulē, proti, 93,5%. «Mēs esam punktuālākā aviokompānija pasaulē, un cilvēkiem pie tā jau izveidojies pieradums. Tāpēc katru gadījumu, kad reiss nav punktuāls, cilvēki izjūt daudz asāk,» skaidro Vanags.

To, cik lielu summu «air Baltic» izmaksājis kompensācijās pasažieriem, kompānijas pārstāvis neatklāj, arī citas aviokompānijas ar šādu informāciju publiski nedaloties. Reisi kavējas dažādu iemeslu dēļ. Galvenokārt tas notiek laikapstākļu, kā arī sastrēgumu dēļ gaisa maršrutā. Tāpat reisu punktualitāte ir atkarīga no sauszemes apkalpošanas, piemēram, laikā nav iekrauta bagāža. Reizēm nākas gaidīt tranzītpasažierus.

Arī avionozares speciālists Tālis Linkaits «Dienai» apliecināja, ka reisu kavēšanās un to atcelšana visā pasaulē esot normāla prakse. Cits jautājums gan esot par to, ko šādās situācijās aviokompānijas dara.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu