SPRK: Mobilo sakaru kvalitāte Latvijā ir ļoti laba

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Balss telefonijas pakalpojuma jeb zvanu kvalitātes rezultāti ir vērtējami kā ļoti labi, bet īsziņu pakalpojuma rādītāji - nevainojami, secinājusi Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK).

Regulators pie šāda secinājuma nonācis, izvērtējot SIA «Bite Latvija», SIA «Latvijas Mobilais telefons» (LMT) un SIA «Tele2» balss telefonijas pakalpojumu un īsziņu pakalpojumu mobilajā telefonu tīklā.

Lai izvērtētu balss telefonijas un īsziņu pakalpojuma kvalitātes parametrus mērījumos mobilajā tīklā, SPRK nosaka tādus parametrus kā nesekmīgo savienojumu koeficients, vidējais savienošanas laiks, savienošanas laiks sekundēs 95% no sekmīgo savienojumu skaita, kā arī vidējā runas pārraides kvalitāte. Lai izvērtētu balss telefonijas un īsziņu pakalpojuma kvalitāti, SPRK 2014.gadā visu trīs uzņēmumu mobilajos telefonu tīklos kopumā veica 60 000 izsaukumu un nosūtīja 9000 īsziņu.

Izvērtējot mobilo telefonu tīklu operatoru balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes parametru mērījumu rezultātus, secināts, ka kopumā tie vērtējami kā ļoti labi vietās, kur nodrošināts stabils mobilā telefonu tīkla pārklājums. Operatoru mobilajos telefonu tīklos savstarpējā salīdzinājumā vērojamas vien nelielas atšķirības balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes rādītāju nodrošināšanā, kas liecina par līdzvērtīgu pakalpojuma kvalitātes līmeni visu operatoru sniegtajam balss telefonijas pakalpojumam.

Nesekmīgo savienojumu koeficients nevienam no operatoriem mobilajā telefonu tīklā kopumā nepārsniedz pat 0,1%, kas nozīmē, ka prognozētas mobilā telefonu tīkla noslodzes gadījumā visi savienojumi ir sekmīgi, un pakalpojums vienmēr ir pieejams. Arī, salīdzinot pakalpojuma kvalitātes parametra radītājus starp mobilajos telefonu tīklos izmantotām tehnoloģijām - GSM/2G un UMTS/3G -, vērojamas vien nelielas atšķirības.

Izvērtējot uzņēmumu balss telefonijas pakalpojuma savienošanas laika rādītājus ilgstošākā laika periodā, vērojamas salīdzinoši nelielas šī rādītāja vidējo vērtību izmaiņas, salīdzinot ar iepriekšējos gados pakalpojuma kvalitātes parametru mērījumos iegūtajām.

Savukārt analizējot «Bite Latvija», LMT un «Tele2» runas pārraides kvalitātes rādītājus gan savā starpā, gan iepriekšējo gadu griezumā, SPRK secina, ka tie ir saglabājušies nemainīgi labā kvalitātē, nodrošinot ļoti labu dzirdamību parastās četru kilohercu balss frekvenču joslas ietvaros. Augstas izšķirtspējas balss (HD Voice) pārraidi, kas nodrošina skaidrāku balss skaņu sarunas laikā, ja vien šādu funkciju atbalsta tālruņa aparāts, kopš 2013.gada nodrošina «Bite Latvija» un, sākot ar 2014.gada nogali - arī «Tele2», taču regulatora veiktie mērījumi augstas izšķirtspējas balss kvalitātes rādītājus šobrīd neatspoguļo un šāda vērtējuma iegūšanai ir piemērojams cits algoritms un atšķirīga vērtēšanas skala.

Analizējot minēto komersantu īsziņu pakalpojuma mobilo telefonu tīklos kvalitātes rādītājus, konstatēts, ka tie ir nevainojami un vidējais īsziņu piegādes laiks nepārsniedz septiņas sekundes. Vienlaikus jānorāda, ka 2014.gadā mērījumu laikā nebija konstatēta neviena nesekmīga īsziņa, kas nozīmē, ka visu mobilo telefonu tīklu operatoru tīklos visas izsūtītās īsziņas bija saņemtas laikā, kas nepārsniedz 300 sekundes.

Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, īsziņu piegādes laiks ir saglabājies nemainīgs, vidējā piegādes laika vērtību atšķirībai svārstoties aptuveni vienas sekundes ietvaros. Tas liecina par stabilu un nevainojamu īsziņu pakalpojuma darbību "Bite Latvija", "Tele2 un LMT mobilajos telefonu tīklos.

Pakalpojuma kvalitātes parametru mērījumus mobilajā telefonu tīklā SPRK veic, ja operatoram ir ne mazāk kā 20 000 galalietotāju uz iepriekšējā kalendārā gada 1.pusgada beigām. Balss telefonijas un īsziņu pakalpojuma kvalitātes parametru mērījumus uzņēmumu mobilajos telefonu tīklos regulators veica vienlaicīgi, izmantojot vienādus mobilā telefonu tīkla mēriekārtām pieslēgtus tālruņa aparātus, kuri atradās iekštelpās uztveršanas (pārklājuma) zonā.

Mobilā tīkla mēriekārtas pārskata gada laikā atradās dažādās ģeogrāfiskajās vietās, turklāt iespēju robežās tās tika pārvietotas starp šīm vietām.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu