Matīss liek ATD prasīt skaidrojumus no pašvaldībām par braukšanas maksu veidošanu pilsētās

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka / LETA

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss uzdevis Autotransporta direkcijai (ATD) veikt pārbaudes un vērsties pie republikas pilsētu pašvaldībām ar lūgumu sniegt skaidrojumu par pilsētu sabiedriskā transporta braukšanas maksas veidošanos, kā arī izvērtēt noteiktās braukšanas maksas pamatotību, pavēstīja Satiksmes ministrijā.

Tajā informēja, ka Matīss ticies ar ATD valdes priekšsēdētāju Kristiānu Godiņu un Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta vadību, lai rastu risinājumu, nosakot un kompensējot zaudējumus, kuri saistīti ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu.

Lai nodrošinātu valsts budžeta līdzekļu racionālu izmantošanu, Matīss uzdeva ATD savas kompetences ietvaros veikt pārbaudes un vērsties pie republikas pilsētu pašvaldībām ar lūgumu sniegt skaidrojumu par pilsētu sabiedriskā transporta braukšanas maksas veidošanos, kā arī izvērtēt noteiktās braukšanas maksas pamatotību.

«Atsevišķas pašvaldības piemēro plašu atlaižu politiku, kas savukārt prasa papildu dotācijas un palielina tarifus pārējiem pasažieriem,

tāpēc nepieciešams izvērtēt, vai pamattarifs atbilst reālajām izmaksām pasažieru pārvadāšanai un piemērotās atlaides tiek segtas no pašvaldību dotācijas, nevis valsts budžeta līdzekļiem cilvēku ar īpašām vajadzībām pārvadājumiem,» atzina Matīss.

Ministrs uzdeva ATD sagatavot priekšlikumus izmaiņām likumdošanā, lai turpmāk varētu precīzāk kontrolēt un uzraudzīt arī valsts budžeta līdzekļu izlietojumu republikas pilsētu sabiedriskā transporta pārvadājumiem.

Satiksmes ministrijā skaidroja, ka valsts, atbilstoši spēkā esošajai likumdošanai, republikas pilsētu sabiedriskā transporta dotēšanā piedalās, kompensējot zaudējumus, kas radušies pārvadājot pasažierus ar valsts noteiktajiem braukšanas maksas atvieglojumiem, tostarp cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, un zaudējumus, kas radušies pilsētu maršrutos, kas šķērso pilsētu administratīvo teritoriju robežas vairāk nekā 30% no maršruta kopējā garuma.

Gadījumos, kad republikas pilsētu pašvaldības pieņem lēmumus par braukšanas maksas paaugstināšanu un saglabājas pakalpojumu pieprasījuma intensitātes līmenis, pieaug arī no valsts budžeta kompensējamo izdevumu apjoms.

Atbilstoši Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumam sabiedriskā transporta pakalpojumus valstī pasūta republikas pilsētu domes, kuru uzdevums ir organizēt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīklu pilsētas nozīmes maršrutos. ATD, Sabiedriskā transporta padomes uzdevumā, organizē sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālās, vietējās un starppilsētu nozīmes maršrutos, kā arī nodrošina sabiedriskajam transportam no valsts budžeta iedalīto finanšu līdzekļu administrēšanu. Tarifus un braukšanas maksu nosaka attiecīgā pakalpojuma pasūtītājs. Gadījumos, kad pārvadājumu ieņēmumi ir mazāki par attiecināmajiem izdevumiem, šo starpību kompensē pasūtītājs attiecīgi no valsts vai pilsētu domju budžetiem.

ATD ir autopārvadājumu jomas administrēšanas uzņēmums, kas darbojas kopš 1993.gada oktobra. Direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā un autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā. Tostarp direkcijas kompetencē ir starptautisko autopārvadājumu atļauju izsniegšana un administrēšana.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu