Eiropa zaudē konkurētspējas pozīciju aviācijas nozarē; rosina neuzlikt pārāk lielu normatīvo slogu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: RIA Novosti

Tā kā Eiropa zaudē savu konkurētspējas pozīciju aviācijas nozarē iepretim konkurentiem no citiem reģioniem, nevajadzētu pārslogot Eiropas aviācijas nozari ar pārāk lielu normatīvo slogu, piemēram, tādās jomās kā pasažieru tiesības, vides prasības un valsts atbalsta un starptautisko investīciju piesaistes nosacījumi, šodien tiekoties vienisprātis bija satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) un Eiropas Aviokompāniju asociācijas (AEA) izpilddirektors Atars Huseins Hans.

Tāpat Eiropas aviācija būtiski ciešot no infrastruktūras kapacitātes nepietiekamības, līdz ar to nozarei nepieciešamas investīcijas.

AEA izpilddirektors pauda gandarījumu par aviācijas jautājumu iekļaušanu Latvijas prezidentūras prioritāšu sarakstā. Viņš atzina, ka Eiropas aviopārvadātājiem ir būtiska loma ES ekonomikā, veicinot tirdzniecību un tūrismu, kā arī darbojoties kā nodarbinātības un izaugsmes veicinātājiem. Tāpēc sekmīgs darbs šajā virzienā esot vitāli svarīgs visai ES.

Tāpat ministrs un AEA vadītājs atzīmēja aviosavienojamības kritisko nozīmi Eiropas perifērajos reģionos. Matīss akcentēja aviācijas būtisko nozīmi Latvijas ekonomikā un stratēģiskās infrastruktūras nodrošināšanā apstākļos, kad aviosatiksme šobrīd ir nozīmīgākais Latvijas infrastruktūras savienojums ar pārējo Eiropu.

AEA apvieno 29 Eiropā nodibinātus regulāros aviopārvadātājus, kas ik gadu kopā pārvadā ap 415 miljoniem pasažieru un 5,5 miljoniem tonnu kravu. AEA gaisa pārvadātāju flotē ir 2550 lidmašīnas, kas apkalpo 600 galamērķus 160 valstīs ar 10 000 lidojumiem dienā, radot 370 000 darbvietu. Arī Latvijas nacionālā aviokompānija «Air Baltic Corporation» ir AEA biedre.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu