«Aldaris»: Latvijā ar alus brūvēšanu lielu naudu nopelnīt grūti

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

Latvijā ar alus brūvēšanu ir grūti nopelnīt lielu naudu, jo šajā tirgū ir ļoti maza peļņa un milzīga konkurence, intervijā aģentūrai LETA atzina AS «Aldaris» izpilddirektors Marguss Kasteins.

«Igaunijā, piemēram, šajā ziņā klājas nedaudz labāk - nevar teikt, ka ātri vari kļūt miljonārs, tomēr tur ir tikai divi lielie ražotāji, kas aizņem aptuveni 80% no kopējā alus tirgus. Tās alus darītavas, kas vēlas pelnīt, nopietni domā un attīsta arī citus dzērienu segmentus,» sacīja Kasteins.

Viņš arī norādīja, ka alus tirgus pēdējos trijos gados sarucis par 7%, un vienīgā izeja, kā ražotājiem noturēties, ir paaugstināt cenas, kā arī pievērsties jaunām dzērienu kategorijām un eksportam.

«Emigrācijas dēļ samazinās iedzīvotāju skaits, kas atstāj ietekmi uz patēriņu. Šogad industriju ietekmēja ne vien nelabvēlīgie laika apstākļi vasaras sākumā, bet arī «cenu kari» uzņēmumu vidū, kas iespaido nozares rentabilitāti un izaugsmes tempus. Šis ir dažādiem izaicinājumiem pilns laiks, un nekas neliecina, ka varētu iestāties mierīgāks periods,» sacīja Kasteins.

Viņš arī norādīja, ka ir nepieciešams paaugstināt nozares rentabilitāti, tostarp celt cenas, jo šobrīd lielai daļai produktu mazumtirdzniecības cena ir tuvu pašizmaksai.

«Izmaiņas nav jādara mehāniski, bet gan vairāku gadu garumā, lai neciestu ne uzņēmēji, ne patērētāji. Otrkārt, industrijai jāpievēršas kategorijām, kur vēl ir izaugsmes iespējas - alkoholiskajiem kokteiļiem, gāzētiem dzērieniem un potenciāli arī sidram, ja tiks sakārtota nodokļu likumdošana. Mūsu mērķis ir tuvāko divu gadu laikā ieņemt pirmo vai otro vietu kādā no šīm «ne-alus» kategorijām,» sacīja uzņēmējs.

Tāpat viņš atzina, ka «Aldaris» turpmāk īpaši orientēsies uz eksportu. Pērn izdevās eksporta tirgu kāpināt par 19%, savukārt šogad plānots 30% pieaugums.

«Eksporta stratēģija vienmēr prasa diezgan lielus ieguldījumus mārketingā, bet mums tik daudz resursu nav, koncentrējamies uz specializētajiem veikaliem valstīs, kur dzīvo latvieši. Prioritārie eksporta tirgi paliks iepriekšējie - Skandināvija, Lielbritānija, Īrija - valstis, kur alus seko līdzi aizbraukušajiem tautiešiem. Jauna stratēģija paredz ārvalstu tirgus apgūt kopā ar partneriem Igaunijā un Lietuvā, virzot kopēju Baltijas piedāvājumu,» sacīja Kasteins.

Kā ziņots, 2013.gadā «Aldaris» paziņoja, ka Latvijā koncentrēsies uz ekskluzīvo augstākās kvalitātes un «Premium» alus šķirņu brūvēšanu vēsturiskajā alus darītavā, tādēļ PET ražošana pārcelta ārpus Latvijas uz «Carlsberg» grupas alus darītavām Lietuvā un Igaunijā.

«Aldara» apgrozījums 2013.gadā bija 36,3 miljoni eiro salīdzinājumā ar 36,4 miljoniem iepriekšējā gadā. Savukārt zaudējumi bijuši 2,6 miljoni eiro salīdzinājumā ar 3,9 miljonu eiro rādītāju 2012.gadā.

«Aldaris» ir Dānijas alus ražotāja «Carlsberg» grupas uzņēmums. «Carlsberg» kontrolē uzņēmumu «Baltic Beverages Holding», kam pieder 19 alus darītavas septiņās Austrumeiropas valstīs.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu