«Rīgas kuģu būvētava» centīsies iegūt vairāk kuģu būves pasūtījumu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Ņemot vērā to, ka kuģi kļūst arvien jaunāki un tiem veicamie remonti ir arvien mazāki pēc veicamo darbu un samaksas apjoma, rūpnīcas jaudu noslogošanai AS «Rīgas kuģu būvētava» centīsies iegūt vairāk kuģu būves pasūtījumu, intervijā aģentūrai LETA sacīja «Rīgas kuģu būvētavas» valdes priekšsēdētājs Jānis Skvarnovičs.

Pagājušajā gadā apjomu ziņā rūpnīcā būs paveikts aptuveni tas pats, kas 2013.gadā, bet sliktāks šis gads būs tādēļ, ka 2014.gadā remonta izmaksas katram kuģim ir mazākas, skaidroja Skvarnovičs. Tas ir saistīts ar to, ka kuģi paliek arvien jaunāki un to remonta izmaksas vairs nav tik lielas, kā tas bija kādreiz - jaunajiem kuģiem remonta laikā ir jāveic mazāks darbu apjoms. Tagad kuģi dokojas tikai apskatei, krāsošanai, bet lieli mehāniskie darbi netiek veikti.

Savukārt kuģu būvē viens korpuss tika nodots klientam pavasarī, rudenī tika pabeigts vēl viens korpuss un viena kuģa rekonstrukcija, bet šī gada martā plānots pasūtītājam nodot vēl vienu kuģa korpusu.

«Kuģu korpusu būves skaits ir mazs tādēļ, ka Skandināvijas bankas pašlaik nedod naudu pasūtītājiem, lai tie veiktu visus darbus ārpus Skandināvijas. Bankas finansē tikai daļu darbu, līdz ar to mēs veicam tikai korpusu būvi, bet viņi pēc tam savās kuģu būvētavās veic pilnu kuģa aprīkošanu,» sacīja uzņēmuma vadītājs.

Jautāts, vai šī situācija varētu mainīties, Skvarnovičs skaidroja, ka patlaban notiek darbs ar vairākiem klientiem, lai saņemtu pasūtījumus būvēt pilna apjoma kuģus.

«Kad šādi pasūtījumi būs, tad par tiem arī ziņosim, pašlaik viss vēl ir darba procesā. Daži klienti atrodas tālāk, citi tuvāk, sarunas ir ļoti aktīvas, un ceram, ka 2015.gadā mums jau būs pasūtījumi pilna apjoma kuģu būvniecībai. Arī patlaban rūpnīcā būvniecības procesā ir vēl divi kuģi ar nepilnu aprīkojumu, kas nozīmē korpusu un stūres māju. Arī šos kuģus pasūtītājiem plānots nodot 2015.gada pirmajā pusē. Līdz ar to patlaban rūpnīcā tiek būvēti trīs kuģi,» stāstīja Skvarnovičs.

Vaicāts, vai nevar pienākt tāds brīdis, kad kuģiem atliks veikt tikai kosmētisko remontu, piemēram, pārkrāsošanu, Skvarnovičs sacīja, ka tāds brīdis nepienāks.

«Pirmkārt, tāpēc, ka ir veicami arī dažādi citi darbi, piemēram, ledus klases pastiprināšana. Otrkārt, vēlamies iegūt vairāk kuģu būves pasūtījumu. Treškārt, pašlaik strādājam pie tā, lai varētu piedāvāt dažāda veida tehnoloģiskos darbus, kas ir saistīti ar metālapstrādi un nodrošinātu uzņēmuma jaudu noslodzi,» skaidroja Skvarnovičs.

Viņš piebilda, ka tiek plānots nodarboties ar industriālās metālapstrādes pakalpojumiem - dažādu metālkonstrukciju ražošanu, kas varētu būt noderīga gan kuģiem, gan jebkuram citam klientam. Piemēram, patlaban tiek strādāts pie viena projekta, kas paredz ražot spoles trošu uztīšanai, tās ir nepieciešamas gan kuģiem, gan naftas platformām, gan citur.

AS «Rīgas kuģu būvētava» (RKB) 2014.gada deviņos mēnešos ir strādājusi ar 12,386 miljonu eiro apgrozījumu, bet tīrie zaudējumi sasnieguši 1,281 miljonu eiro. 2013.gadā tajā pašā laika posmā kopējais neto apgrozījums bija 43,582 miljoni eiro, bet zaudējumi - 1,605 miljoni eiro.

RKB tīrie zaudējumi 2013.gadā bija 1,927 miljoni eiro, bet apgrozījums - 53,731 miljons eiro.

RKB lielākais akcionārs, kam pieder 49,86% akciju, ir AS «Remars-Rīga», savukārt «Remars-Rīga» lielākais akcionārs ir Vasilijs Meļņiks. Citi akcionāri pērn gada beigās bija privātpersonas, kam pieder 34,73%, un citas statūtsabiedrības, kam pieder 15,41%.

RKB asociētās sabiedrības ir AS «Tosmares kuģubūvētava» (līdzdalība 49,72%) un SIA «Remars Granula» (līdzdalība 49,8%). RKB dibināta 1995.gadā.

Uzņēmuma akcijas tiek kotētas «Nasdaq Riga» Otrajā sarakstā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu