Liepājas ostas kompānijas pērn pārkrāvušas par 9,5% vairāk kravu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

2014.gadā Liepājas ostas stividorkompānijas pārkrāvušas 5,3 miljonus tonnu, kas ir otrs lielākais kravu apgrozījums atjaunotās Liepājas ostas vēsturē, TVNET informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

2014.gada laikā Liepājas ostas kompānijas pārkrāvušas 5 299 899,47 tonnas dažādu kravu jeb par 9,5% vairāk nekā gadu iepriekš. Tradicionāli lielākais kravu apgrozījums bija beramkravu segmentā - 3,64 miljoni tonnu jeb 69%. Lielāko daļu beramkravu 2014.gadā veidoja labība un labības produkti – 52%, kam seko celtniecības materiāli – 10%, bet salīdzinoši nelielu daļu veido koksnes šķelda, minerālmēsli, koksa smalkumi.

Šie rādītāji apliecina, ka Liepājas osta, pateicoties ostas uzņēmumu un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes investīciju projektiem, turpina kvalitatīvu attīstību, tomēr gads ir bijis sarežģīts, norāda Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš.

«2014. gadā Liepājas osta strādājusi ar kravu apgrozījuma pieaugumu un līdz ar «Liepaja Bulk Terminal» ieguldītajām investīcijām un darbības paplašināšanu savas pozīcijas Liepājas ostā nostiprinājušas beramkravas, tajā skaitā labība un labības produkti. Termināls līdz ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes īstenoto ostas padziļināšanas projektu, turpināja savu attīstību, kas atspoguļojas arī rezultātos. Gada pēdējos mēnešos stabilizējās arī līdz šim lielākās ostas kompānijas AS LSEZ «Liepājas osta LM» darbība, kas, domājams, jau šogad pēc uzņēmuma īpašnieku maiņas atsāks stabilu darbību. Diemžēl arī 2014.gadā

Liepājas ostai bija jāiztiek bez metāla un tā izstrādājumu kravām, bet situācija šogad varētu mainīties līdz AS «Liepājas metalurgs» darbības atsākšanu,»

skaidro Krieviņš.

Beramkravu segmentā Liepājas ostā 2014.gadā bija 30,1% pieaugums, turpretī ģenerālkravu un lejamkravu grupā novērots samazinājums. Ģenerālkravu īpatsvars bija 25% jeb 1,3 miljoni tonnu. 2014.gadā stabili strādāja LSEZ SIA «Terrabalt», kas nodrošina prāmja satiksmi un ro-ro tipa kravas. Ar pieaugošu noslodzi strādā prāmja līnija Vācijas virzienā Liepāja –Traveminde, kā arī testa režīmā strādājošā līnija Zviedrijas virzienā Liepājā – Nīneshamna. Aizvadītajā gadā ro-ro kravas veidoja 14% no visām kravām - kopumā 759 000 tonnu. Liepājas ostai tradicionālās metāla un tā izstrādājumu kravas gan pērn bijis maz, kas tieši saistīts ar AS «Liepājas metalurgs» darbības pārtraukšanu. Lejamkravu apgrozījumu 2014.gadā bija 352 600 tonnu jeb 7% no visām kravām, un to vistiešāk ietekmēja naftas cenas samazinājums pasaules tirgū.

No ostas stividorkompānijām 2014.gadā lielāko kravu apgrozījumu nodrošināja LSEZ «Liepaja Bulk terminal», kas sasniedza 2 025 560,05 tonnu apgrozījumu un vēlreiz apliecināja savas darbības efektivitāti, attīstot terminālu, noliktavu saimniecību un loģistikas virzienus. 2014.gadā uzņēmums strādājis ar 68,6% pieaugumu. Ostas stividorkompānija LSEZ SIA «Duna» strādājusi ar 14,3% kāpumu un LSEZ SIA «Terrabalt» - ar 12,6% pieaugumu.

2014.gada pēdējie mēneši pierādījuši, ka kravu apgrozījums palielinās, un

2015.gadā Liepājas osta plāno sasniegt 6,63 miljonu tonnu apgrozījumu.

LSEZ pārvaldes Investīciju un mārketinga daļas vadītājs Ivo Koliņš skaidro: «2015. gada kravu apgrozījuma prognozi esam balstījuši uz ostas kompāniju plāniem, kā arī Liepājas SEZ pārvaldes redzējumu par kravu pārvadājumu tirgus iespējamo attīstību 2015.gadā. Plānots, ka kopumā 2015.gadā Liepājas ostā tiks pārkrauti 6,3 miljoni tonnu kravu, kas ir par 19% vairāk nekā 2014.gadā. Prognozētos apjomus pamato AS «Liepājas metalurgs» darbības atsākšana, kā arī naftas cenu stabilizācija, kas varētu sekmēt naftas un naftas produktu pārkraušanas apjomu pieaugumu. Savukārt

2012.gadā sasniegto rekordaugsto kravu apgrozījumu - 7,4 miljoni tonnu - ir plānots pārsniegt ne ātrāk kā 2018.gadā.»
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu