Saņemot kredīta atteikumu, puse Latvijas iedzīvotāju meklētu iespēju aizņemties citā bankā (5)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Puse Latvijas iedzīvotāju uz kredīta atteikumu reaģētu pragmatiski un vērstos pie citas bankas, lai vēlreiz mēģinātu iegūt nepieciešamos līdzekļus. Vīriešu vidū pat 58% apgalvo, ka meklēs atbalstu pie cita kredītdevēja, ja pirmais atteiks.

Ceturtdaļa iedzīvotāju atteikuma gadījumā būtu iedrošināti meklēt aizdevumu citā bankā, bet piektdaļa justos skumji, dusmīgi un aizskarti, noskaidrots «Snapshots» aptaujā, kas veikta pēc AS «Bigbank» pasūtījuma.

Visemocionālāk atteikumu uztvertu jaunieši vecumā no 18 līdz 29 gadiem, kuru vidū trešdaļa (32%) būtu skumji, bet 25% – pat apkaunoti. Šādā situācijā vien 13% iedzīvotāju būtu vienaldzīgi, bet katrs desmitais justos atvieglots.

44% Latvijas iedzīvotāju bankas atteikums mudinātu atteikties no preces vai pakalpojuma iegādes, bet 28% censtos atrast papildu ienākumus, lai iegūtu kāroto. Ceturtdaļa jeb 25% respondentu ar lūgumu aizdot naudu vērstos pie saviem radiniekiem, draugiem vai paziņām, turklāt nedaudz biežāk to darītu sievietes – 30%, salīdzinot ar 19% vīriešu.

«Ja cilvēks ir nopietni apsvēris vajadzību aizņemties, piemēram, jaunai sadzīves tehnikai, automašīnai vai citam lielākam pirkumam, tad nereti šo lēmumu ir grūti ietekmēt. Tāpēc būtiski, ka atteikuma gadījumā iedzīvotāji nereaģē emocionāli, bet apsver citas iespējas un pārbauda, vai atteikums bijis pamatots un citi kredītdevēji nav pretimnākošāki – ar individuālu pieeju un risinājumu konkrētajai situācijai,» skaidro «Bigbank AS» Latvijas filiāles vadītājs Artis Bērziņš.

Primārais faktors, ko izvērtē vairāk nekā puse jeb 57% Latvijas iedzīvotāju, pieņemot lēmumu aizņemties, ir izdevīgas aizņēmuma procentu likmes. Teju vienlīdz būtiska ir pozitīva iepriekšējā sadarbības pieredze (47%) un kredītiestādes pretimnākšana jeb individuāla pieeja klienta vajadzībām (43%). Kredītiestādes reputācija ir svarīga tikai 16% respondentu, bet tuvinieku vai draugu ieteikumi vien 15%.

Pētījums veikts 2014.gada jūnijā, aptaujājot 801 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu