Ēdinātāji nesteidz ar cenu zīmju nomaiņu pēc paralēlā cenu atspoguļošanas perioda beigām (5)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Pēc paralēlā eiro un latu cenu atspoguļošanas perioda beigām ēdinātāji nesteidzas ar cenu zīmju nomaiņu, biznesa portālam «Nozare.lv» atzīst aptaujātie ēdinātāji.

Ēdināšanas kompānijas AS «Lido» valdes priekšsēdētāja Rita Auziņa atzīmē, ka, tā kā likums nenosaka, ka cenu latos vairs nedrīkst norādīt pēc 1.jūlija, tad pāreja notiks pakāpeniski. «Pilnībā plānojam nomainīt visu cenu komunikāciju divu mēnešu laikā.»

Bet, piemēram, picēriju tīkla «Pica Lulū» pārstāve Inese Vētra norāda, ka daļa no cenu zīmēm «Pica Lulū» picērijās patlaban ir nomainītas. «Plānojam, ka visas cenas būs norādītas tikai eiro līdz vasaras beigām.»

Tikmēr kases čekos pirkuma summa tiek norādīta tikai eiro no 1.jūlija, kas bija pirmā diena pēc paralēlā cenu atspoguļošanas perioda beigām, atzīst abi ēdināšanas pakalpojuma sniedzēji.

«Lido» kasu sistēmā kopš eiro ieviešanas brīža bija ieprogrammēts, ka no 1.jūlija cenas atspoguļojamas tikai eiro. Bet «Pica Lulū» picēriju tīklā kases sistēmu pārprogrammēšana notika centralizēti. Tāpēc ar kases aparātu pārprogrammēšanu ēdinātājiem nav nācies saskarties.

Arī kādas citas īpašas grūtības ar eiro ieviešanu «Lido» un «Pica Lulū» eiro ieviešanas procesa laikā nav radušās.

«Sākumā darbiniekiem bija grūtāk, jo klienti varēja norēķināties abās valūtās un nepieciešamo starpību vēl piemaksāt ar karti, taču darbs noritēja veiksmīgi. Novērojām, ka lielākas grūtības bija tieši klientiem, jo jauno valūtu nomināli vēl nebija apgūti, attiecīgi norēķini bezskaidrā naudā pieauga par 5%,» stāsta «Lido» valdes priekšsēdētāja Auziņa.

Lai arī abu uzņēmumu pārstāves atzīmē, ka kopumā eiro ieviešana nav sagādājusi nepārvaramas galvas sāpes, tomēr nedaudz nepatīkami ir tas, ka uzņēmumiem pieauga eiro ieviešanas izmaksas.

Kā ziņots, «Lido» eiro ieviešanas izmaksas pieaugušas par 30% no sākotnēji plānotajām, bet picēriju tīklu «Pica Lulū» pārvaldošajam uzņēmumam SIA «Later LTD» eiro ieviešanas izmaksas pieaugušas par 43% no sākotnēji plānotajām.

Kompānijai «Lido» kopējās eiro ieviešanas izmaksas sasniedza aptuveni 20 000 eiro, bet «Picas Lulū» tīklam kopējās eiro ieviešanas izmaksas pieaugušas līdz aptuveni 30 000 eiro.

Kā ziņots, «Later LTD» peļņa pērn sasniegusi 256 835 eiro, liecina «Firmas.lv» informācija. Salīdzinot ar 2012.gadu, kad peļņa bija 171 029 eiro, tas ir pieaugums par 50,1%. Savukārt uzņēmuma apgrozījums pērn bija 3,9 miljoni eiro, kas, salīdzinot ar 2012.gadu, kad apgrozījums bija 3,3 miljoni eiro, ir pieaugums par 17%.

SIA «Later LTD» dibināta 1993.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 57 199 eiro. «Later LTD» īpašnieki ir Elmārs Tannis - 50%, Pēteris Ints Ruģelis - 39,93% un Kaspars Sūniņš - 10,07%.

Savukārt «Lido» pērn sasniegusi lielāko apgrozījumu pēdējo piecu gadu laikā - 29,72 miljonus eiro. Tikmēr uzņēmuma peļņa pērn, salīdzinot ar 2012.gadu, ir teju trīskāršojusies - no 344 309 eiro 2012.gadā līdz 863 678 eiro 2013.gadā, biznesa portālu «Nozare.lv» informē uzņēmumā.

Uzņēmums dibināts 1991.gadā. Tā pamatkapitāls ir 14,11 miljoni eiro. Uzņēmuma dibinātājs, ilggadējais īpašnieks un vadītājs Gunārs Ķirsons patlaban ieņem «Lido» padomes priekšsēdētāja amatu.

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu