«Aldaris»: Slikto laiku Jāņos kompensēja garās brīvdienas (2)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens / LETA

Lai gan Līgo svētkos šogad bija alus tirgošanai nelabvēlīgi laika apstākļi, alus pārdošanas rādītājus kompensējušas pietiekami garās brīvdienas, biznesa atzina AS «Aldaris» valdes loceklis un uzņēmuma pārdošanas direktors Uģis Mihņevičs.

Vienlaikus viņš atzina, ka jūnija nelabvēlīgo laika apstākļu dēļ alus pārdošanas apjomi 2014.gadā, salīdzinot ar 2013.gadu, visticamāk, gan nepieaugs, ja vien jūlijā un augustā pārdošanas rezultāti strauji neuzlabosies. Tomēr gada griezumā kopējie alus pārdošanas apjomi šogad pieauguši par aptuveni 3%.

«Alus pārdošanas apjomi svētku brīvdienās ir saglabājušies pagājušā gada līmenī, kas, ņemot vērā nelabvēlīgos laika apstākļus, ir labs rādītājs. Sliktos laika apstākļus gan zināmā mērā kompensēja tas, ka šogad svētku brīvdienas bija nedaudz garākas nekā aizvadītajā gadā. Šī iemesla dēļ arī alus patēriņš brīvdienās bija ļoti vienmērīgs,» sacīja uzņēmuma pārstāvis.

Viņš arī norādīja, ka, salīdzinot ar pagājušo gadu, kopumā jūnijā par 7% ir pieauguši ieņēmumi par vienu pārdoto vienību, kas izskaidrojams ar to, ka patērētāji vairāk izvēlējās ekskluzīvās un augstākās klases jeb «premium» segmenta alus šķirnes.

«Šo alus šķirņu pārdošanas apjomi palielinājušies par aptuveni 30%, salīdzinot ar pagājušo gadu, bet, piemēram, «Mežpils» un «Luksus alus» šķirnes pārdošanas apjomi pat dubultojušies, īpaši bāros un restorānos. Alus cienītāji arvien biežāk izvēlas ekskluzīvās šķirnes, kas paredzētas lēnai un nesteidzīgai baudīšanai, jo, mūsuprāt, šis ir tas virziens, kurā būtu jāattīstās alus kultūrai Latvijā,» sacīja Mihņevičs.

Tāpat viņš atzina, ka jūnijā ir pieauguši arī vidējā segmenta alus šķirņu pārdošanas apjomi.

«Piemēram, «Aldara Dūmaku» pārdošana pieaugusi par 56%, bet «Aldara gaišā» - par 24%. Salīdzinot ar pagājušo gadu, populārākas kļuvušas multipakas, kas patērētājiem nodrošina draudzīgāku cenu. Tā, «Aldara gaišā» multipaku pārdošanas apjomi palielinājušies par aptuveni 30%,» norādīja uzņēmuma pārstāvis.

Vēsturiskajā brūzī «Aldaris» investējis apmēram divus miljonus eiro, un tajā tiks brūvētas ekskluzīvās alus šķirnes 0,5 litru un 0,33 litru stikla pudelēs, kā arī mucās.

Kā vēstīts, pērn septembrī «Aldaris» paziņoja, ka nolēmis koncentrēties uz ekskluzīvo augstākās kvalitātes un «Premium» alus šķirņu brūvēšanu, tādēļ atjaunos vēsturisko alus darītavu, bet plastmasas pudeļu ražošanu pārcels uz «Carlsberg» grupas darītavām Lietuvā un Igaunijā.

Vienlaikus ar vēsturiskās darītavas atjaunošanu «Aldaris» plāno arī vērienīgus rekonstrukcijas darbus uzņēmuma vēsturiskajā teritorijā Sarkandaugavā, piesaistot sadarbības partnerus un attīstot daļu no teritorijas kā sabiedriski aktīvu kultūras centru.

Saskaņā ar «Firmas.lv» informāciju «Aldaris» 2012.gadā strādājis ar 36,42 miljonu eiro apgrozījumu un 3,98 miljonu eiro zaudējumiem salīdzinājumā ar 38,98 miljonu eiro apgrozījumu un 1,163 miljonu eiro zaudējumiem iepriekšējā gadā.

Pagājušā gada finanšu datus uzņēmums vēl nav publiskojis.

«Aldaris» dibināts 1865.gadā un ir Dānijas alus ražotāja «Calsberg» grupas uzņēmums. «Carlsberg» kontrolē uzņēmumu «Baltic Beverages Holding», kam pieder 19 alus darītavas septiņās Austrumeiropas valstīs, tostarp arī «Aldaris» Latvijā. «Aldara» produktu portfelī ir aptuveni 50 dažādu dzērienu.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu