Rīgas ostai nāksies iztikt bez Venecuēlas naftas (9)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Visticamāk, neīstenosies plāni par Venecuēlas naftas tranzītu uz Baltkrieviju caur Rīgas ostu. Tas kļuvis zināms pēc Rīgas domes amatpersonu un Rīgas Brīvostas pārstāvju vizītes Baltkrievijas galvaspilsētā Minskā, svētdien informēja LNT ziņas.

Šobrīd kļuvis zināms, ka uz cerēto Venecuēlas naftas transportēšanu caur Rīgas ostu ir liktas pārāk lielas cerības. Šīs kravas tiks sūtītas citā virzienā, tā atzinušas Rīgas Brīvostas un Baltkrievijas naftas pārstrādes rūpniecības atbildīgās amatpersonas, tiekoties Minskā.

Baltkrieviem līgums ar Ukrainu

Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs LNT ziņām apstiprināja: „Venecuēlas nafta diez vai vispār ies caur ziemeļu galu, kā viņi saka. Viņiem ir dienvidu ceļš atvērts, viņiem ir cauruļvads, kas iet caur Ukrainu, un viņi ir noslēguši attiecīgus līgumus, un izkonkurēt šo cauruļvadu, manuprāt, ir pat nereāli.”

Baltkrievija jau esot noslēgusi līgumu un izmantojot Ukrainas naftas vadu. Venecuēlas nafta tiek transportēta uz Melno jūru, Odesā izkrauta no kuģiem un pa cauruļvadu transportēta uz Baltkrieviju.

„Šo virzienu esam jau palaiduši, bet, ja izdosies panākt labvēlīgus nosacījumus, pilnīgi iespējams, ka arī ziemeļu virziens tiks izmantots. Tiek apspriesti visi varianti un – galvenais - visu noteiks skaitļi, garantijas un apstākļi,” sacīja Baltkrievijas naftas kompānijas vadītājs Aleksandrs Dimidovs.

Plāno palielināt kravu apjomu

Kaut arī Venecuēlas nafta Rīgas ostai, visticamāk, ies secen, tomēr abu pušu sarunas izrādījušās ļoti veiksmīgas, vēstīja LNT ziņas. Caur Rīgas Brīvostu tiek transportēti arī baltkrievu naftas produkti, un tuvākajā nākotnē šo kravu apjoms varētu ievērojami pieaugt.

"Belneftehim" pārstāvis Sergejs Savickis norādīja, ka, salīdzinot ar pagājušo gadu, naftas produktu tranzīta plūsmu iecerēts palielināt. „Palielināsim arī beramkravas. Mums jau ir ļoti labas iestrādes tranzītam caur Rīgas ostu, kas ir ģeogrāfiski vistuvāk mūsu uzņēmumiem. Tieši tāpēc no loģistikas un transporta viedokļa šim virzienam ir jābūt prioritāram.”

Polockas naftas pārstrādes rūpnīca ģeogrāfiski ir vistuvāk Rīgai – aptuveni 400 kilometru attālumā, tāpēc potenciāls Rīgas ostai esot milzīgs. Kravu plūsma caur Rīgu esot atkarīga arī no kravu pārkraušanas kompāniju godaprāta, jo tās, kā atklājuši baltkrievi, mēdzot noteikt pārāk augstus tarifus.

Ameriks: Vairāk jākontrolē stividori

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks (LPP/LC) teicās, ka būšot vairāk jākontrolē Latvijas stividori un viņu pakalpojumu izmaksas, kas lielā mērā ietekmējot izvēli. „Reizēm mūsu stividori grib nopelnīt vairāk, nekā tas iespējams,” norādīja Ameriks.

Baltkrievi tikšanās laikā esot skaidri pateikuši, ka vēloties arī turpmāk Rīgu izmantot savu kravu tranzītam, turklāt arī šeit sākt beramkravu pārkraušanu. Jau tuvākajā laikā Rīgas Brīvosta meklēs iespējas būvēt kālija sāls pārkraušanas terminālu, jo Baltkrievijas uzņēmumi nolēmuši arī šo preču grupu sūtīt caur Rīgu.

Komentāri (9)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu