Aviokompānija "Scandinavian Airlines System" (SAS) otrdien paziņoja, ka 2001.gadā cietusi 1,064 miljardu zviedru kronu (64,6 miljonu latu) lielus zaudējumus pretstatā 2,135 miljardu zviedru kronu (130 miljonu latu) peļņai 2000.gadā.
"airBaltic" līdzīpašnieks SAS ziņo par lieliem pērngada zaudējumiem
Tomēr SAS apgrozījums pērn ir palielinājies līdz 51,4 miljardiem zviedru kronu (3,1 miljardam latu) iepretim 47,5 miljardiem kronu (2,9 miljardiem latu) 2000.gadā. SAS apvieno aktīvus no Dānijas, Zviedrijas un Norvēģijas. SAS prezidents Jorgens Lindegārds uzskata, ka lielākajā mērā kompānijas zaudējumos ir vainojams lielais biznesa klases pārvadājumu īpatsvars. Tieši biznesa klasē ceļojošo cilvēku skaits pērnā gada oktobrī samazinājās vairāk nekā divas reizes. SAS arī prognozē, ka 2002.gada pirmajā pusē saglabāsies zems pieprasījums pēc aviopārvadājumiem un uzlabojums ir iespējams šā gada pēdējos sešos mēnešos. SAS ir Latvijas nacionālās aviosabiedrības "airBaltic" otrā lielākā īpašniece aiz Latvijas valsts. "airBaltic" preses sekretāre Vija Dzērve sacīja, ka SAS pērnā gada sliktie rādītāji nekādā veidā neietekmēs "airBaltic", kas juridiski ir pilnībā neatkarīga kompānija un dzīvo pati par saviem līdzekļiem. Problēmas varētu rasties tikai tad, ja abas aviosabiedrības pērn būtu strādājušas ar zaudējumiem un "airBaltic" vēlētos no SAS ņemt aizdevumu. Arī Dzērve norādīja, ka šā gada pirmajā pusē aviopārvadājumu joma, visticamāk, būs stagnējoša, bet otrajā gada pusē jau varētu būt zināms pasažieru pieaugums. Kopumā kompānija rēķinās ar pasažieru pieaugumu gada laikā par 2% līdz 3% salīdzinājumā ar 2001.gadu.