«Lauku avīze» pārtop par «Latvijas mediji»

«Latvijas mediji» valdes priekšsēdētājs Guntars Kļavinskis
 

 

Laikraksta «Latvijas Avīze» izdevējai AS «Lauku avīze» mainīts nosaukums, turpmāk to sauks AS «Latvijas mediji», otrdien informē «Latvijas Avīze».

(Pievienota 6.-9. rindkopa.)

Kā norāda medija pārstāvji, no laikraksta «Lauku Avīze» aizgūtais nosaukums kalpojis izdevniecībai jau gandrīz 30 gadus. Šajā laikā uzņēmums audzis un laikrakstam pievienot žurnālu klāsts, grāmatas, tematiskās avīzes, ziņu portāli, radiostacija «Kurzemes radio» un filmu studija «Dauka».

Reklāma

«Esam nokļuvuši attīstības punktā, kad plašo organizāciju vairs nevar ietilpināt līdzšinējā nosaukumā - esam pārauguši «Lauku Avīzi». Pēc pieciem mēnešiem mēs svinēsim mūsu laikraksta «Latvijas Avīze» nu jau 30.jubileju. Laikraksta pirmais numurs iznāca vēl tālajos pārmaiņu laikos, astoņdesmito gadu beigās. Liels paldies par to mums labi pazīstamajiem cilvēkiem Voldemāram Krustiņam, Viesturam Serdānam, Mārai Igaunei, Dacei Terzenai, Astrīdai Čukurei un daudziem citiem. No viena laikraksta esam izauguši līdz 19 dažādiem zīmoliem,» skaidro «Latvijas mediji» valdes priekšsēdētājs Guntars Kļavinskis.

Uzņēmuma nākotnes plāni pārsvarā saistīti ar digitālā satura attīstīšanu, piedāvājot plašāku un kvalitatīvāku saturu interneta lietotājiem līdzās jau esošajiem ziņu portāliem – «la.lv», «veselam.lv», «laukos.lv», «praktiski.lv».

Kļavinskis uzsvēra, ka uzņēmuma vērtības paliekot nemainīgas. «Latvijas mediji» tāpat kā līdz šim pārstāvēs latviskās vērtības - unikalitāte būšot latviskums un stingra nostāja nacionālo vērtību uzturēšanā. Tas ietverts arī jaunajā sauklī – «Latviski par svarīgo Latvijai!», skaidro uzņēmuma pārstāvji.

«Latvijas mediji» valdes priekšsēdētājs uzsver, ka uzņēmumā notiekošās pārmaiņas nav saistītas tikai ar portfeļa paplašināšanu un nosaukuma maiņu. «Esam uzsākuši vērienīgu reorganizāciju, stiprinot mūsu redakcionālās un pārvaldības kompetences, lai spētu nodrošināt kvalitatīvu un saistošu mediju saturu lietotājam visērtākajā formātā,» norāda Kļavinskis.

Viņš uzskata, ka mediju telpa patlaban ir pārsātināta ar virspusēju un bieži vien nekvalitatīvi pasniegtu informāciju, kas nesniedz patiesu izpratni par apkārt notiekošo, tādēļ uzņēmums plāno attīstīt kvalitatīvu žurnālistiku, «ko ir vērts lasīt un kurā ir vērts ieklausīties».

Kļavinskis atzīmē, ka neatkarīgs, nacionāli orientēts viedoklis vienmēr raksturojis «Latvijas Avīzes» rokrakstu. «Šos ideālus arī vēlamies saglabāt mūsu grupas attīstībā,» uzsver uzņēmuma valdes priekšsēdētājs.

Vienlaikus viņš norāda, ka laikā, kad cilvēku uzticība mediju ziņu patiesumam ir sašķobījusies, viņaprāt, arvien svarīgāka kļūst vajadzība saglabāt spēcīgu un redakcionāli neatkarīgu vietējo mediju vidi.

Līdz ar nosaukuma maiņu uzņēmums ieguvis arī jaunu logotipu, kas apvienojot latvisko rakstu zīmes ar mūsdienu digitālās pasaules lakonismu un attēlo četras komunikācijas formas - rakstīto vārdu, attēlu, skaņu un digitālo saturu. «Jūs esat daudz un dažādi, tādēļ mūsu uzdevums bija sarežģīts – izstrādāt zīmolu, kas jūs vienotu un liktu lepoties ar piederību spēcīgam uzņēmumam,» skaidroja viena no jaunās identitātes autorēm - reklāmas aģentūras «Dingo & Schwarz» attīstības direktore Krista Teivāne.

Kā ziņots, «Latvijas avīzes» apgrozījums pērn bija 4,419 miljoni eiro, kas ir par 4,2% mazāk nekā 2015.gadā, savukārt tās zaudējumi palielinājās daudzkārt, sasniedzot 197 315 eiro, liecina informācija «Firmas.lv». Vadības ziņojumā teikts, ka pērn ieņēmumi no abonēšanas samazinājās par 137 197 eiro jeb 5,7% un reklāmas ieņēmumi samazinājās par 115 473 eiro jeb 10,7%, savukārt ieņēmumi no preses izdevumu un produkcijas pārdošanas 2016.gadā palielinājās par 53 317 eiro jeb 4,8% un pārējie ieņēmumi pieauga par 4167 eiro jeb 26,9%.

Salīdzinot ar 2015.gadu, uzņēmumam pieaugušas ražošanas izmaksas, kas saistīts ar «Lauku Avīzes» ieguldījumiem jaunu produktu izstrādē un esošo kvalitātes un satura uzlabošanā. Ziņojumā uzsvērts, ka uzņēmuma finanšu rādītāji ir stabili un naudas atlikums ir pietiekošs «Lauku Avīzes» tālākai attīstībai.

Uzņēmums dibināta 1991.gadā un tās pamatkapitāls ir 35 570 eiro. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs ir Guntars Kļavinskis un tās locekļi - Aigars Stankēvičs un Edgars Čeporjus.

«Latvijas mediji» izdod laikrakstu «Latvijas Avīze» un tā pielikumu «Mājas Viesis», žurnālus «Praktiskais Latvietis», «Agro Tops», «Medības», «Praktiskie Rokdarbi» un «Planētas Noslēpumi», tematiskās avīzes, «Lata» romānus, kā arī ikgadējos izdevumus - gadagrāmatas, kalendārus, izdevumu «Dārzkopja Padomnieks» u.c.

Tāpat uzņēmums uztur portālu «la.lv». Nostiprinot izdevniecības pozīcijas un portāla personāla sastāvu, kopš 2013.gada īpaša uzmanība tiek veltīta uzņēmuma pozīciju uzlabošanai gan masu informācijas līdzekļu elektroniskajā vidē, gan izdevniecības produkcijas tirgū grāmatu segmentā.

    Saistītie raksti
    Reģionālo laikrakstu izdevēja «Reģionālie mediji» apgrozījums pērn saruka par 14%

    Reģionālo laikrakstu izdevēja «Reģionālie mediji» apgrozījums pērn saruka par 14%

    Baltijas mediju reklāmas tirgus pērn sasniedza € 278,8 miljonus

    Baltijas mediju reklāmas tirgus pērn sasniedza € 278,8 miljonus

    Mediju grupas «Eesti Meedia» peļņa pērn - € 5,9 miljoni

    Mediju grupas «Eesti Meedia» peļņa pērn - € 5,9 miljoni



    Apskati arī citus rakstus par šīm tēmām:

    Seko mums Facebook lapā

    Dzīvoklis
    Dzīvoklis, Rīga, 60000 EUR
    Dzīvoklis
    Dzīvoklis, Rīga, 134000 EUR
    Dzīvoklis
    Dzīvoklis, Mārupe, 79000 EUR

    Sadarbības partneri

    • Lursoft