«Zaļā karotīte» ir piešķirta 470 produktiem; «Bordo karotīte» - 225 pārtikas produktiem

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Elvis Dāgs Vīgants/LETA

Kvalitātes zīme «Zaļā karotīte» līdz šim ir piešķirta 113 uzņēmumu 470 pārtikas produktiem, bet «Bordo karotīte» - 44 uzņēmumu 225 produktiem, pastāstīja Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijā (LPUF).

«Interese par abām «Karotītēm» ir nemainīga augsta, jo pārtikas uzņēmumi ir novērtējuši «Karotīšu» sniegtās priekšrocības valsts un pašvaldību iepirkumos. Turklāt arī patērētāji veikalu plauktos, ieraugot «Karotītes» zīmes, tās atpazīst, saprotot, ka ar tām ir marķēti kvalitatīvi produkti, kas ražot Latvijā,» pastāstīja LPUF. Piemēram, šonedēļ «Piebalgas alus» oriģinālais kvass ir ieguvis «Bordo karotīti».

Federācijā arī norādīja, ka minētās kvalitātes zīmes netiek piešķirtas visiem uzņēmumiem, kas to vēlas. Lai uzņēmums kādam no saviem produktiem saņemtu «Zaļo karotīti» vai «Bordo karotīti», produktam ir jāatbilst noteiktiem paaugstinātas kvalitātes standartiem, turklāt šai kvalitātei ir jābūt nemainīgi augstai, kas tiek arī regulāri kontrolēta.

LPUF atgādināja, ka LPUF Karotīšu apsaimniekošanu pārņēma 2013. gadā, kad «Zaļā karotīte» bija tikai 42 uzņēmumiem, bet «Bordo karotīte» vēl nebija izveidota. «Bordo karotīte» sāka funkcionēt 2014. gadā.

Jau ziņots, ka «Zaļā karotīte» tiek piešķirta produktiem, kas ražoti un audzēti Latvijā, savukārt «Bordo karotīti» piešķir produktiem, kuru pilns ražošanas cikls notiek Latvijā, kas atbilst paaugstinātas kvalitātes prasībām un nesatur ģenētiski modificētus organismus.

LPUF ir Latvijas pārtikas pārstrādes daudznozaru nevalstiskā organizācija, kas apvieno pārtikas uzņēmumus un profesionālās asociācijas, pārstāv ražotājus valsts un nevalstiskajās organizācijās, aizstāv biedru intereses starptautisko normatīvo aktu izstrādē, kā arī sniedz LPUF biedriem informatīvo atbalstu. Federācijā ir apvienojušies uzņēmumi, kas aizņem vairāk nekā 60% no visa Latvijas pārtikas ražošanas tirgus. Tajā ir pārstāvētas gan nozaru asociācijas, gan vairāki desmiti lielu, vidēju un mazu uzņēmumu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu