«Zaļā karotīte» ir piešķirta 470 produktiem; «Bordo karotīte» - 225 pārtikas produktiem

 

Kvalitātes zīme «Zaļā karotīte» līdz šim ir piešķirta 113 uzņēmumu 470 pārtikas produktiem, bet «Bordo karotīte» - 44 uzņēmumu 225 produktiem, pastāstīja Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijā (LPUF).

«Interese par abām «Karotītēm» ir nemainīga augsta, jo pārtikas uzņēmumi ir novērtējuši «Karotīšu» sniegtās priekšrocības valsts un pašvaldību iepirkumos. Turklāt arī patērētāji veikalu plauktos, ieraugot «Karotītes» zīmes, tās atpazīst, saprotot, ka ar tām ir marķēti kvalitatīvi produkti, kas ražot Latvijā,» pastāstīja LPUF. Piemēram, šonedēļ «Piebalgas alus» oriģinālais kvass ir ieguvis «Bordo karotīti».

Federācijā arī norādīja, ka minētās kvalitātes zīmes netiek piešķirtas visiem uzņēmumiem, kas to vēlas. Lai uzņēmums kādam no saviem produktiem saņemtu «Zaļo karotīti» vai «Bordo karotīti», produktam ir jāatbilst noteiktiem paaugstinātas kvalitātes standartiem, turklāt šai kvalitātei ir jābūt nemainīgi augstai, kas tiek arī regulāri kontrolēta.

Reklāma

LPUF atgādināja, ka LPUF Karotīšu apsaimniekošanu pārņēma 2013. gadā, kad «Zaļā karotīte» bija tikai 42 uzņēmumiem, bet «Bordo karotīte» vēl nebija izveidota. «Bordo karotīte» sāka funkcionēt 2014. gadā.

Jau ziņots, ka «Zaļā karotīte» tiek piešķirta produktiem, kas ražoti un audzēti Latvijā, savukārt «Bordo karotīti» piešķir produktiem, kuru pilns ražošanas cikls notiek Latvijā, kas atbilst paaugstinātas kvalitātes prasībām un nesatur ģenētiski modificētus organismus.

LPUF ir Latvijas pārtikas pārstrādes daudznozaru nevalstiskā organizācija, kas apvieno pārtikas uzņēmumus un profesionālās asociācijas, pārstāv ražotājus valsts un nevalstiskajās organizācijās, aizstāv biedru intereses starptautisko normatīvo aktu izstrādē, kā arī sniedz LPUF biedriem informatīvo atbalstu. Federācijā ir apvienojušies uzņēmumi, kas aizņem vairāk nekā 60% no visa Latvijas pārtikas ražošanas tirgus. Tajā ir pārstāvētas gan nozaru asociācijas, gan vairāki desmiti lielu, vidēju un mazu uzņēmumu.

Saistītie raksti
FM: Patēriņa cenu dinamiku nosaka galvenokārt pārtikas cenas

FM: Patēriņa cenu dinamiku nosaka galvenokārt pārtikas cenas

Pētījums: Nākamās desmitgades laikā palēnināsies globālā pārtikas produktu pieprasījuma izaugsme

Pētījums: Nākamās desmitgades laikā palēnināsies globālā pārtikas produktu pieprasījuma izaugsme

Pētījums: Iedzīvotāji arvien vairāk iegādājas nepārtikas preces

Pētījums: Iedzīvotāji arvien vairāk iegādājas nepārtikas preces



Apskati arī citus rakstus par šīm tēmām:

Seko mums Facebook lapā

Māja
Māja, Lēdurgas pag., 79000 EUR
Māja
Māja, Saulkrasti, 165000 EUR
Dzīvoklis
Dzīvoklis, Rīga, 55400 EUR

Sadarbības partneri

  • Lursoft