Pētījums: 77% iedzīvotāju ikdienas pirkumus veic lielveikalos

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFP/SCANPIX

Lielveikalos savus ikdienas pirkumus veic 77% iedzīvotāju, bet cenas aspekts vairs nav primāri noteicošais faktors veikala izvēlē, secināts sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS aptaujā, kas veikta mazumtirdzniecības nozares apskata «Maxima mazumtirdzniecības kompass» ietvaros.

Vidēji tika trešdaļa iedzīvotāju lielāko daļu savu pirkumu veic mazajos veikalos, 32% iedzīvotāju izvēlas iepirkties liela formāta veikalos jeb hipermārketos, bet 28% iepērkas tirgū.

«Maxima Latvija» Biznesa analītikas departamenta direktore Zane Kaktiņa informēja, ka 59% iedzīvotāju ir svarīgi, lai veikals būtu pēc iespējas tuvāk mājām vai darbam. Tāpat iedzīvotājiem ir svarīgs veikala piedāvātais preču sortiments, zemo cenu piedāvājums, preču kvalitāte, akcijas, atlaides, kā arī ērta iepirkšanās un veikala sasniedzamība.

Runājot par pircēju uzvedību attiecībā uz pārtikas produktu iegādi pēdējo 12 mēnešu laikā, 37% respondentu norādīja, ka viņi cenšas iegādāties pārsvarā Latvijas ražotāju produktus.

32% aptaujāto pēdējā laikā lielāku uzmanību pievērš produktu sastāvam, bet 31% iedzīvotāju cenšas iegādāties produktus ar veselīgāku sastāvu - ar zemāku tauku vai cukura sastāvu, nesatur e-vielas un krāsvielas.

Kaktiņa norādīja, ka šis pētījums pierāda, ka cena vairs nav noteicošais faktors, jo preču sortiments, preces kvalitāte un produkta sastāvs kļūst par arvien nozīmīgāku produkta izvēles faktoru.

Iedzīvotāju aptauju SKDS veica internetā 2017.gada aprīlī un tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

    KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
    Svarīgākais
    Uz augšu