BTA: Piektdienās un pirmdienās tehniskā palīdzība uz ceļa nepieciešama divreiz biežāk nekā citās dienās

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Ar tehniskām ķibelēm visbiežāk automašīnas savus īpašniekus pieviļ piektdienās un pirmdienās, kad palīdzība uz ceļa tiek saukta pat divas reizes vairāk nekā citās nedēļas dienās, liecina apdrošināšanas sabiedrības «BTA Baltic Insurance Company» (BTA) apkopotā informācija. Turklāt tikai 10% palīdzības sniegšanas gadījumu saistīti ar ceļu satiksmes negadījumiem, visbiežākais izsaukumu iemesls ir automašīnu ikdienas tehniskās problēmas.

Analizējot datus par BTA nodrošinātā pakalpojuma «Palīdzība uz ceļa» izmantošanas dinamiku, secināts, ka tikai 10% gadījumu BTA OCTA un KASKO apdrošināšanas polises īpašnieki to lūdz ceļu satiksmes negadījumu dēļ, 90% gadījumu palīdzība vajadzīga ikdienas ķibeļu atrisināšanai. Pirmdienu rītos visbiežāk problēmas rodas ar transportlīdzekļu iedarbināšanu, kas brīvdienās nav tikuši izmantoti, bet piektdienās palīdzība visbiežāk nepieciešama «brīvdienu braucējiem», kas darbdienās pilsētā pārvietojas ar sabiedrisko transportu vai velosipēdu.

«Palīdzību uz ceļa nodrošinām kā privātajiem, tā arī uzņēmumu transportlīdzekļiem. Kopā ar klientiem risinot dažādas situācijas, redzam, ka iedzīvotāji kļūst ne vien informētāki, bet arī prasīgāki pret pakalpojumu klāstu un nodrošināto servisu. Klienti saprot, ka apdrošinātājs var sniegt nepieciešamo atbalstu arī ikdienas likstās, un arvien pieaug OCTA apdrošināšanas polišu īpašnieku skaits, kuri uzlabo obligāto polises segumu ar papildu pakalpojumu «Palīdzība uz ceļa»,» skaidro BTA Klientu atbalsta dienesta vadītāja Anda Savļenko.

Biežākā ķibele – klients nevar iedarbināt automašīnu

BTA apkopotā informācija liecina, ka «Palīdzība uz ceļa» kļūst aizvien pieprasītāks pakalpojums un pērn tas ticis izmantots par 14% vairāk nekā 2015. gadā. Izplatītākā klientu ķibele – tehnisku iemeslu vai vāja akumulatora dēļ automašīnu nav izdevies iedarbināt. Apdrošinātāja palīdzība tiek lūgta arī gadījumos, kad kaut kas salūzis, transportlīdzeklim ir tukša vai pārsista riepa, atskrūvējies ritenis, auto sāk kūpēt, tam parādās dīvains troksnis vai klients nespēj iekļūt automašīnā. 75% gadījumu palīdzība tiek sniegta KASKO apdrošināšanas polises īpašniekiem, bet 25% - OCTA apdrošināšanas klientiem.

Karstākie – ziemas mēneši

«Palīdzībai uz ceļa noslogotākais ir ziemas periods. Būtiski palielinās klientu lūgums palīdzēt iedarbināt auto. Netrūkst arī gadījumu, kad palīdzība nepieciešama, jo automašīna iestigusi kupenās, saslīdējusi un uz apmales pārsitusi riepu. Nereti saņemam zvanus, jo automašīnas durvis aizsalušas un īpašnieks tajā netiek iekšā,» norāda Anda Savļenko.

Ziemu, kā saspringtāko laiku spilgti parāda statistikas dati – ziemas mēnešos saņemam vidēji par 27% vairāk zvanu saistībā ar nepieciešamo palīdzību uz ceļa. Īpaši saspringts katru gadu ir janvāris, kad tiek saņemts par vidēji 41% vairāk zvanu. Pēdējo gadu «karstākais» mēnesis bija tieši 2016. gada janvāris, kad palīdzība sniegta divreiz vairāk klientu nekā vidēji mēnesī gada laikā.

«Ņemot vērā, ka pērnā janvārī vidējā gaisa temperatūra bija par 3,9 grādiem zemāka nekā ilggadīgā norma un tika pārsists ne viens vien aukstuma rekords, tas ir likumsakarīgi. Turklāt bija arī daudz sniega, un palīdzība bija vajadzīga daudziem, kas ieputināti vai ieslīdējuši kupenās. Salīdzinājumam - šā gada janvārī ziema bija mierīgāka un «Palīdzība uz ceļa» bija vajadzīga par 40% mazāk klientu nekā pērnā gada janvārī,» skaidro Anda Savļenko.

Mitrā laikā autovadītāji saskaras ar elektronikas ķibelēm, tai skaitā niķoties sāk signalizācija. Turpretī pavasarī īpaši bieži ir negadījumi, kad tiek pārsistas automašīnu riepas. Zinot ceļu īpaši slikto stāvokli pavasarī, papildu aizsardzībai BTA klientiem piedāvā arī apdrošināšanas segumu BTA KASKO Bedres.

Dienā lūdz tehnisko palīdzību, bet naktī - evakuāciju pēc satiksmes negadījumiem

Visvairāk izsaukumu tiek saņemts diennakts gaišajā laikā, kad lielākoties tiek risinātas dažādas ar transportlīdzekļa tehnisko stāvokli saistītas problēmas. Savukārt diennakts tumšajā laikā raksturīgākie izsaukuma iemesli ir ceļu satiksmes negadījumi, tostarp sadursmes ar zvēriem.
Diennakts tumšajam laikam raksturīgi arī izsaukumi, kas saistīti ar zādzībām un huligānismu. Piemēram, automašīnai izsists stikls un nepieciešams kvalitatīvi aizlīmēt logu.

Palīdzība uz ceļa nepieciešama arī ārzemēs

Arvien biežāk BTA palīdzība uz ceļa tiek sniegta arī ārvalstīs, ko nosaka izvēlētās apdrošināšanas polises darbības teritorija. Šogad ārpus Baltijas valstīm visbiežāk palīdzība bijusi nepieciešama Polijā, Vācijā un Somijā, taču BTA klientiem tā šogad sniegta jau arī Ukrainā, Norvēģijā, Austrijā, Francijā un citās valstīs.

«Mums ir būtiski palīdzēt klientiem, kas ar savu automašīnu dodas ārzemju braucienos, un katru reizi, kad ārvalstīs gadās kādas problēmas ar transportlīdzekli, meklējam risinājumu un sniedzam nepieciešamo palīdzību – sazināmies ar servisiem, nodrošinām evakuāciju, taksometra pakalpojumus un pat viesnīcu, ja nepieciešams. Piemēram, reiz Norvēģijā saplīsa skolēnu autobuss un mēs nodrošinājām viesnīcu visiem pasažieriem. Citam klientam nodrošinājām saplīsušā transportlīdzekļa transportēšanu pat uz citu valsti - automašīna saplīsa Itālijā, bet tuvākais serviss atradās Sanmarino, kas teritoriāli jau ir cita valsts. Reizēm klientiem problēmas šādās situācijās sagādā valodas barjera, kā arī konkrētu valstu komunikācijas īpatnības, tādos gadījumos klienti īpaši novērtē apdrošinātāja sniegto atbalstu. Biežāk komunikācijas problēmas novērojam Vācijā un Francijā. Klientam gan būtiski izvēlēties atbilstošu apdrošināšanas teritoriju, iegādājoties apdrošināšanu, lai apdrošināšanas segums darbotos valstī, uz kuru iecerēts ceļot,» uzsver Anda Savļenko.


KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu