Aptauja: Piektdaļa iedzīvotāju tuvākā gada laikā plāno iegādāties automašīnu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Latvijā 21% iedzīvotaju tuvākā gada laikā plāno iegādāties automašīnu, tajā skaitā 17% apsver lietotas automašīnas iegādi, pavēstīja «Swedbank» mediju attiecību vadītāja Kristīne Jakubovska, atsaucoties uz bankas veiktās aptaujas datiem.

Vienlaikus Jakubovska atzīmēja, ka 31% no potenciālajiem automašīnu pircējiem plāno iegadāties pirmo auto, bet 28% iedzīvotāju, kas apsver auto iegādi tuvākā gada laikā, vēlas to darīt, jo esošajam auto ir vairāk nekā 10 gadu. Tāpat iedzīvotājiem par spēkrata nomaiņu liek domāt esošās automašīnas tehniskie defekti (16%), liels nobraukums (12%) un vēlme mainīt automašīnu vismaz reizi trijos līdz piecos gados (12%).

Pēc aptaujas datiem, par automašīnas iegādi visbiežāk domā iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 24 gadiem (49%), kuriem lielākajai daļai plānotais pirkums būtu sapņa īstenošana par pirmo auto. Lai arī gados jaunākie iedzīvotāji biežāk nekā citi sapņo par pilnīgi jauna auto iegādi, tomēr iecerējuši pirkt spēkratu, kas vecāks par pieciem gadiem. Arī iedzīvotāji (48%) ar vidēji augstiem ienākumiem (700-900 eiro mēnesī), kuri plāno iegādāties spēkratu tuvākā gada laikā, visbiežāk sliecas domāt par lietotas automašīnas iegādi, kamēr 5% lūkojas jauna auto virzienā.

Savukārt iecienītāko marku vidū, pēc «Swedbank» aptaujas datiem, ir lietoti «Volkswagen» (25%) un «Audi» (14%) spēkrati. Taču iecienītākās auto markas mainās atkarībā no tā, vai autovadītāji iecerējuši iegadāties jaunu vai lietotu automašīnu. Lietotu auto potenciālie pircēji izteikti biežāk lūkojas «Volkswagen» un «Audi» markas automašīnu virzienā, savukārt jaunu auto potenciālo pircēju viedokļi ir dažādi - 19% vēlētos iegādāties «Volkswagen» zīmola auto, 18% - «Toyota», bet katrs desmitais - «Volvo», «Nissan» un BMW zīmolu automašīnu.

Sievietes biežāk nekā vīrieši dod priekšroku «Volkswagen» un «Nissan» automašīnām (attiecīgi 31% un 17% sieviešu pretstatā 22% un 3% vīriešu), savukārt vīrieši labprātāk brauktu ar «Audi» vai «Volvo» markas automašīnām (attiecīgi 18% un 8% vīriešu pretstatā 8% un 4% sieviešu), piebilda Jakubovska.

Tāpat viņa norādīja, ka, iegādājoties auto, kā svarīgākos izvēles kritērijus iedzīvotāji aptaujā minējuši auto marku un izlaiduma gadu (69%), ekonomiskumu jeb motora jaudu un degvielas patēriņu (69%), automašīnas nobraukums (iegādājoties lietotu auto, 55%), cena un ikmēneša līzinga maksājums (53%), kā arī ekspluatācijas izmaksas (49%).

Tostarp sievietes, izvēloties auto, primāri pievērš uzmanību spēkrata ekonomiskumam - motora jaudai un degvielas patēriņam (74% sieviešu pretstatā 66% vīriešu), kamēr vīriešiem svarīgākā ir auto marka un izlaiduma gads (73% vīriešu pretstatā 62% sieviešu). Tāpat sievietes divreiz biežāk nekā vīrieši pievērš uzmanību tam, cik auto ir kompakts - viņuprāt, jo mazāks un ekonomiskāks auto, jo labāk ( 17% sieviešu pretstatā 8% vīriešu).

«»Swedbank» dati rāda, ka 2017.gada pirmajā ceturksnī jauno auto līzinga tirgus audzis par 30%. Līzingā iegādāto auto izvēli aizvien pamatā nosaka tādi racionālie kritēriji kā tehniskā komplektācija, uzturēšanas izmaksas un cena. Kopumā jauno auto segmentā savu uzvaras gājienu turpināja apvidus automašīnas, kas par populārāko iedzīvotāju izvēli kļuva jau 2012.gadā. Pieprasītākie jaunie auto ir šogad tā dēvētie pilsētas džipi - «Nissan Qasqai», «Nissan Juke» un «Toyota RAV4»,» sacīja «Swedbank» Privātpersonu auto finansēšanas atbalsta nodaļas vadītājs Kaspars Sausais.

Aptauja veikta 2017.gada aprīlī sadarbībā ar «Snapshots», aptaujājot 706 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem Rīgā, citās Latvijas pilsētās un lauku rajonos.

Pēc aktīvu apmēra «Swedbank» ir lielākā banka Latvijā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu