«Kesko Senukai»: Nākotnē tirgū vairs nebūs vietas jauniem lieliem tirdzniecības centriem; augs tirdzniecība internetā

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova /

Nākotnē būvniecības un interjera priekšmetu tirdzniecības nozarē vairs nebūs vietas jauniem tirdzniecības centriem, kuru platība pārsniedz 20 tūkstošus kvadrātmetru, bet tirdzniecība daudz vairāk pārcelsies uz internetu, intervijā prognozēja būvniecības, remonta un sadzīves preču tirdzniecības tīkla «K Senukai» pārvaldnieka «Kesko Senukai Latvia» izpilddirektors Mariuss Šukausks.

«Kopumā būvniecībā un remontu nozarē nākotnē notiks ļoti daudz. Paskatieties apkārt - cik daudz ir vecu māju! Protams, ka tiks būvētas gan jaunas mājas, gan remontētas vecās. Tomēr, ja runājam par lielajiem būvmateriālu veikaliem, tad nedomāju, ka nākotnē būs liela nepieciešamība pēc jauniem veikaliem, kuru platība pārsniegs 20 tūkstošus kvadrātmetru. Nākotnē es neredzu perspektīvas jauniem lielajiem būvniecības veikaliem,» sacīja «Kesko Senukai Latvia» izpilddirektors.

Taču daudz lielāka izaugsme nekā pašlaik, pēc viņa teiktā, ir gaidāma tirdzniecībai internetā. «Joprojām ir pietiekami daudz klientu, kuri īsti netic vai nav mēģinājuši arī celtniecības un mājas preces pasūtīt internetā. Līdz ar to nav izslēgts, ka nākotnē mēs samazināsim savu veikalu kvadratūru un ļoti liela tirdzniecības daļa pārcelsies uz internetu,» stāstīja Šukausks. Viņš piebilda, ka arī pašlaik bieži vien ir vērojams, ka cilvēki atbrauc uz veiklu, lai saņemtu konsultāciju, preci «aptaustītu», bet pasūta to internetā.

Pēc viņa teiktā, perspektīvas ir arī nelielākiem veikaliem apkaimēs un specializētiem veikaliem. «Attiecībā uz mazākajiem veikaliem pašlaik ir labi redzams, ka daudzi savu attīstību redz, veidojot veikalus dzīvojamo māju rajonos, lai atrastos tuvāk klientiem. Ja tu veic remontu un tev pietrūkst līme, tad tu vienkārši aizej uz tuvāko veikalu, nevis brauc uz kādu no lielajiem tirdzniecības centriem. Vēl pirms dažiem gadiem mazāko veikalu bija mazāk. Tāpat veidojas specializētie veikali, piemēram, krāsu veikali, aizkaru veikali. Arī šādiem nelieliem veikaliem vieta tirgū joprojām ir,» uzsvēra Šukausks.

Viņš arī neizslēdza iespēju, ka «K Senukai» nākotnē veidos specializētus gaismekļu vai aizkaru veikalus, nevis tikai lielus būvniecības un interjera priekšmetu veikalus.

Tāpat arvien skaidrāka kļūst tendence, ka pircēji vēlas vienuviet saņemt plaša spektra pakalpojumus. «Piemēram, pie mums var īrēt instrumentus. Ja pērkat aizkarus, tad var izmantot arī šuvēja pakalpojumus. Mums ir arī bezprocentu līzings. Par papildus samaksu var noformēt ilgāku garantijas laiku iegādātajai precei. Tāpat mums ir ieviestas bezmaksas dizainera konsultācijas [..]. Visi pašlaik ļoti augstu vērtē laiku un neviens vairs negrib apmeklēt trīs dažādus veikalus vai pakalpojumu sniedzējus,» sacīja Šukausks.

Iepriekš jau vēstīts, ka «Kesko Senukai» pagājušā gada aprīlī no Skandināvijas akcionāra «Kesko Group» pārņēma astoņu «K-rauta» veikalu Latvijā un astoņu Igaunijas veikalu tīkla pārvaldi.

2015.gadā «Kesko Senukai Latvia» strādāja ar 51,9 miljonu eiro apgrozījumu un divu miljonu eiro zaudējumiem.

«Kesko Senukai» pārvaldītajā mazumtirdzniecības tīklā ietilpst 101 veikals Baltijas valstīs un 20 OMA veikali Baltkrievijā. 2015.gadā «Kesko Senukai» tīkla kopējais apgrozījums veidoja 583 miljonus eiro, bet līdz 2020.gadam plānots sasniegt apgrozījumu viena miljarda apmērā. Nākamo septiņu gadu laikā «Kesko Group» plāno ieguldīt vairāk nekā 100 miljonus eiro veikalu atvēršanai Lietuvā, Latvijā, Igaunijā un Baltkrievijā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu