PTAC saņēmis 105 sūdzības par veiktajiem pasūtījumiem vietnē «crazydeal.lv»

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) un Eiropas Patērētāju informēšanas centrs saņēmis 105 sūdzības saistībā ar patērētāju veiktajiem preču pasūtījumiem interneta vietnē «www.crazydeal.lv», informēja PTAC preses pārstāve Sanita Gertmane.

PTAC no Igaunijas Eiropas Patērētāju centra (ECC Estonia) saņemtā aktuālākā informācija liecina, ka interneta vietnes «www.creazydeal.lv» un «www.crazydeal.ee» marta beigās ir pārtraukušas savu darbību. Neskatoties uz kompetento iestāžu pūliņiem un soda sankcijām, Igaunijas komersants «Crazydeal Group OÜ» nepilda savus pienākumus - nepiegādā preces neatmaksā patērētāju samaksāto naudu, kā arī pašlaik nav signālu, ka to varētu darīt nākotnē.

PTAC un Eiropas Patērētāju informēšanas centrs saistībā ar patērētāju veiktajiem preču pasūtījumiem Komersanta interneta vietnē «www.crazydeal.lv» ir saņēmuši 105 patērētāju sūdzības, kā arī ir sniegtas vairāk nekā 100 konsultācijas uz patērētāju e-pastiem un telefona zvaniem. 25 sūdzības ir izdevies atrisināt, jo sākotnējā periodā komersants patērētājiem naudu atmaksāja, tomēr kopš februāra atmaksa ir pārtraukta.

Patērētāji sūdzējās, ka interneta vietnē pirktās preces netiek piegādātas kuponos norādītajos termiņos un preču piegāde no komersanta puses tiek pagarināta uz vēlāku laiku. Pēc piegādes termiņa pagarinājuma patērētāji tiek informēti, ka pasūtījums ir anulēts un nauda tiks atgriezta 14 dienu laikā, tomēr naudas atmaksa minētajā termiņā netiek veikta. Vidējā pirkuma summa svārstās no 15 eiro līdz pat 100 eiro.

Izpildot Patērētāju tiesību aizsardzības institūciju sadarbības regulu, arī PTAC ir nosūtījis pieprasījumu veikt attiecīgās uzraudzības darbības Igaunijas Patērētāju tiesību aizsardzības padomei (IPTAP), kas ir galvenā patērētāju tiesību uzraudzības institūcija Igaunijā.

IPTAP uzsāka pārkāpumu procedūru saistībā ar komersanta realizēto negodīgo komercpraksi, šī gada janvārī iekļaujot komersantu Igaunijas patērētāju tiesību aizsardzības padomes mājaslapā publicētajā «melnajā sarakstā», kur apkopotas interneta vietnes ar konstatētiem pārkāpumiem. Šī gada februārī komersantam tika piemērots naudas sods, IPTAP saistībā ar komersanta darbībām ir vērsusies arī policijā. Par spīti Igaunijas un Latvijas patērētāju uzraudzības iestāžu pūliņiem, kopš 20.marta gan «www.crazydeal.ee», gan «www.crazydeal.lv» ir slēgtas, bet ar komersantu nav iespējams sazināties.

Ņemot vērā minēto, kā vienīgais līdzeklis patērētāju individuālo sūdzību risināšanai ir strīda turpmāka risināšana civilprocesuālā kārtībā tiesā. Pēc Igaunijas kompetento institūciju ieteikuma patērētāji tiek aicināti izvērtēt strīda turpmāku risināšanu saskaņā ar Eiropas maksājumu rīkojuma procedūru, kuras mērķis ir vienkāršot un paātrināt tiesvedības procesu un samazināt tiesāšanās izdevumus pārrobežu lietās attiecībā uz neapstrīdētiem prasījumiem par naudas piedziņu. Tomēr patērētājiem ir jārēķinās, ka tiesvedības procesā var rasties papildu izdevumi.

Ja ECC Estonia vai PTAC saņems papildu informāciju par komersanta maksātnespējas procesa virzību vai citām iespējām patērētājiem atgūt samaksāto naudu, par to nekavējoties tikšot informēti arī Latvijas patērētāji.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu