SPRK: Par elektroniskajiem pakalpojumiem sūdzas vairāk

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) apkopojusi informāciju par elektronisko sakaru pakalpojumu lietotāju iesniegtajām sūdzībām 2016.gadā un secina, ka Latvijas iedzīvotāji par elektroniskajiem pakalpojumiem sūdzas arvien vairāk.

Kā aģentūru LETA informēja SPRK pārstāvji, komisija pērn saņēma un sniedza atbildes uz 71 sūdzību. Pretēji iepriekšējiem gadiem, kad laika posmā no 2009.gada līdz 2015.gadam sūdzību skaits pakāpeniski samazinājās, 2016.gadā vērojams sūdzību skaita pieaugums, lielākoties – par rēķiniem un līguma nosacījumiem.

Izvērtējot sūdzību iemeslus, SPRK konstatēja, ka saņemto lietotāju sūdzības galvenokārt bija par abonentu rēķiniem un tarifu piemērošanu, līgumiem un pakalpojumu kvalitāti.

Izvērtējot 2016.gadā saņemtās sūdzības pēc sniegto pakalpojumu veida, vērojams, ka lielākais skaits sūdzību tika iesniegts par interneta pakalpojumu un balss telefonijas pakalpojumu mobilā tīklā. Salīdzinoši daudz sūdzību saņemts arī par televīzijas programmu izplatīšanu pakalpojumu.

«Sūdzības par interneta pakalpojumu galvenokārt ir saistītas ar elektronisko sakaru pakalpojumu līguma nosacījumiem un pakalpojuma kvalitāti. Savukārt lietotāji, kas izmanto balss telefonijas pakalpojums mobilā elektronisko sakaru tīklā, ir neapmierināti ar saņemtajiem rēķiniem par izmantotajiem pakalpojumiem. Vienlaikus televīzijas programmu izplatīšanas pakalpojumu lietotāju sūdzības ir saistītas ar līgumiem, kuros tiek veiktas satura vai tarifu izmaiņas, kuras lietotājus neapmierina,» norādīja SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta Datu nodrošinājuma nodaļas vadītāja Aiga Lipenberga.

2016.gadā SPRK saņēma vairākas sūdzības par komersantiem, kuri sniedz pakalpojumus, bet kuriem saskaņā ar elektronisko sakaru nozari regulējošiem normatīvajiem aktiem nav tiesību sniegt pakalpojumus. «Lietotājs, kurš izvēlas saņemt pakalpojumus no komersanta, kuram nav tiesības sniegt pakalpojumus, uzņemas risku saņemt nekvalitatīvu pakalpojumu un, piemēram, elektronisko sakaru tīkla bojājuma vai pakalpojuma pārtraukuma gadījumā nesaņemt kompensāciju vai samazinātu abonēšanas maksu. Visbiežāk ar komersantiem, kuri sniedz pakalpojumus bez reģistrācijas SPRK, problēmu gadījumā sazināšanās var būt apgrūtināta. Līdz ar to SPRK atkārtoti aicina – pirms slēgt līgumu ar pakalpojumu sniedzēju, pārliecināties SPRK mājaslapā, vai konkrētais pakalpojuma sniedzējs ir reģistrējies SPRK elektronisko sakaru komersantu reģistrā,» uzsvēra Lipenberga.

SPRK ik gadu apkopo informāciju par elektronisko sakaru pakalpojumu lietotāju iesniegtajām sūdzībām.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu